menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

mandag den 1. november 2010

Pakkekalender til de yngste #2

Nu er det endelig blevet tid til at jeg kan fortælle og vise min idé til Noahs pakkekalender i år :)

Selvom han kun er 11 mdr og ikke forstår meningen med jul og gaver, synes jeg alligevel han skal have en pakkekalender, men også kun fordi jeg ved at han bliver rigtig glad for gaverne som efter åbning alle kommer til at bo i denne kuffert.

www.tantetit.blogspot.com

Noah elsker at synge og er altid ét stort smil mens vi synger, derfor har jeg simpelthen besluttet at kufferten skal være Noahs sangkuffert som han får den 1. december med denne lille fyr indeni:

www.tantetit.blogspot.com “Lille Peter Edderkop”

Ja, det er nemlig “Lille Peter Edderkop” – Jeg har lavet ham i filt og med en krop som er 8 cm i diameter. Han skal bo i kufferten og være referenceobjekt til sangen om edderkoppen.

Den 2. december får han så selskab af hende her:

www.tantetit.blogspot.com “Mariehønen Evigglad”

Meningen er, at der kommer en ny filtfigur til kufferten hver dag og hver figur refererer til en dejlig børnesang. Vi kan dermed bruge kufferten når vi synger, for nu har Noah mulighed for selv at vælge hvilken sang han har lyst til vi skal synge. Han kan også selv finde kufferten frem når han har lyst til at sang-hygge.

Jeg har lavet de første 7 figurer og jeg har bestemt mig for, at de alle skal være lidt finurlige, glade, ikke perfekte, være nogenlunde samme størrelse og minde lidt om hinanden uden der er tvivl om hvad de hver især skal forestille.

www.tantetit.blogspot.com3. december: “ Sur Sur Sur lille bi omkring”

www.tantetit.blogspot.com 4. december:  “Rapanden Rasmus”

www.tantetit.blogspot.com 5. december: “I en skov en hytte lå”

www.tantetit.blogspot.com 6. december: “Jeg er en lille blå ballon”

www.tantetit.blogspot.com 7. december: “Godmorgen Sol”

Lige nu ser kufferten altså således ud – de har hver især taget LANG tid at lave, men det er det hele værd, for jeg VED at både Noah og Silje bliver rigtig glade for resultatet!!!

www.tantetit.blogspot.com

Jeg har en lang liste med figurer som mangler at blive lavet, faktsk har jeg flere sange end der er pakkekalenderdage, men der kan jo altid laves flere i løbet af året hvis jeg skulle få lyst :)

Jeg glæder mig allerede til at vise de næste i rækken!!!!

15 kommentarer:

  1. Hvor er det en skøn idé!! :) Jeg har sådan lyst til at lave en pakkekalender til lillepigen, men hun er bare 4,5 måned.

    Næste år må jeg på banen, og nu har jeg den fineste idé :)

    SvarSlet
  2. Hvor er det en vidunderlig idé. Og nogle rigtig flotte og søde figurer du allerede har fået lavet.

    SvarSlet
  3. Marie: Det kan jeg virkelig godt forstå du har lyst til!!!
    Denne idé vil jeg mene at man også sagtens kan lave til de helt små, så hvis du har tiden kan du da sagtens lave den til hende i år. Næste år kan du så lave én med julesange til hende. Det har jeg planer om til Noah næste år.
    Hvis du ikke har tiden til selv at lave figuerne kan du evt gå på jagt efter små figuer og bamser som kan referere til forskellige børnesange.
    Da min ældste søn var lille havde jeg netop lavet en kuffert til ham med figuer jeg havde fundet eller købt og han var SUPER glad for den!!!
    Kh Tina

    SvarSlet
  4. Fru Christensen: Tak for det :) Jeg er også meget tilfreds med resultaterne og kan faktisk næsten ikke vente med at give Noah kufferten - men alligevel må der altså godt gå lang tid inden det bliver december, for jeg mangler jo stadig 17 figurer og så har jeg også to piger som jeg også skal have lavet kalendere til :)
    Kh Tina

    SvarSlet
  5. GENIALT! Det er da et hvert barns drømmekalender. Og hvor er de figurer bare søde. Selv edderkoppen og jeg kan ikke lidt edderkopper!
    Rasmus er nok lidt for gammel til den (5 år) og så er han ikke så vild med at synge. Han får Shanes julekalender i år - han elsker at se Shanes verden og da jeg så at man kunne få en kalender han havde lavet og samtidig støtte Red barnet, ja så var der ingen betænkningstid :-)
    Men jeg kan jo ikke lade være med at lave noget selv også, så han får også adventskalender. Og i en af dem kommer der er kuffert magen til din men med nogel helt andet i. Den skal nok blive vist frem på min blog i december :-)

    SvarSlet
  6. Ja, 5 år, så er man nok mere til en Shane kalender :) Jeg har også planer om at min Daniel på 9 år skal have sådan én - han vil elske at sidde og samle og lime dimser og dippedutter sammen til figurer til en nisselandsby!!!
    Uuuhhh, det lyder spændende med en advents-kuffert - det glæder jeg mig til at se/læse mere om!!! :)
    Kh Tina

    SvarSlet
  7. Det er da bare en helt fantastisk god ide!

    Vi har allerede en sangkuffert, men der er flere sange, hvor jeg ikke har kunne finde et passende stykke legetøj.

    Nu skal jeg da lave dem selv. Tak for ideen!

    SvarSlet
  8. HVor sejt Tina:O) Hvor er det da bare en super skøn ide.... Kunne måske finde på at lave noget som minder lidt om den til Alma Sophie. Gid der var nogle flere timer i døgnet!!!
    Måske det kunne blive en blanding af købt og hjemmelavet...

    Tænker lige lidt i samme bane til Amalie og Anna, men måske det i stedet for kunne være en historie...

    SvarSlet
  9. Hvor er de fine. Jeg er helt vild med edderkoppen. Den er så skøn:)
    Jeg har aldrig arbejdet med filt - det må snart prøves.
    God dag.

    SvarSlet
  10. Hold nu op, hvor er det en fin idé!! Hvor er de flotte og super seje - dine børn bliver da ellevilde!

    SvarSlet
  11. Ej hvor er det bare flot.. Du var jo også fantastisk til at lave pakkekalender til mig, da vi var børn! Fantastisk at du laver pakkekalenderen selv, og jeg har jo allerede set et par af figurerne, de er så flotte!
    Kh Mette

    SvarSlet
  12. Hej Tina. Ja hold da op hvor er de flotte. Du har virkelig brugt megen tid på hver enkelt figur ( så det da vi var i sommerhus i efterårsferien ) Beundrer dig virkelig, at du har overskuddet!!!
    Jeg husker, at da du var på efterskole på Skals i 10 kl. lavede din lillesøster ( METTEHM ) 24 æsker med indhold til pakkekalender til dig. Så Mette har også været flittig.
    Knus Mor.

    SvarSlet
  13. Hej Tina...
    Vildt go ide.. og hvor er de bare blevet goe alle figurerne.. virkeligt godt tænkt.. er sikker på at noah synes den bliver perfekt.. må man stjæle ideen? :)))

    SvarSlet
  14. Mette Marie: Jeg lavede også en sangkuffert da min ældste søn var lille, med figurer og ting jeg fandt i gemmerne eller købte til formålet, men jeg havde netop også problemer med at finde referenceobjekter til alle sange. :)
    Jeg er glad for at du kan bruge idéen med at lave dem selv!!!

    Camilla: God idé med at lave noget lignende til Alma - Silje kommer jo også til at bruge denne sangkuffert - og man kan jo sagtens blande hjemmelavet og købt. Mulighederne er mange :)

    Karen: Jeg er faktisk også mest vild med edderkoppen og det var den allerførste jeg lavede :)
    Du må prøve filt - det er nemt at arbejde med og der er uendelig mange muligheder for hvad man kan lave ud af det.

    Helle: 1000 tak - jeg håber altså også at de bliver rigtig glade for den :)

    MetteMus: Det var jo så hyggeligt at lave pakkekalender til sin lillesøster og du gjorde jo også gengæld da vi blev ældre!!! Jeg glæder mig til vi ses i weekenden :)

    Mutti: Tak for det :) - det var bare SÅ hyggeligt at sysle med filt-figurerne i sommerhuset!!!

    Rakel: Tak :) Selvfølgelig må du gøre brug af idéen - det manglede da bare efter alle de idéer jeg har hapset fra dig ;)

    SvarSlet
  15. De er simpelthen fantastiske, jeg er helt vild med dem :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...