menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

søndag den 12. september 2010

Souvenirs og små loppefund

Når vi er på ferie, synes vi det er hyggeligt at købe små souviniers med hjem, som altid kan minde os om de dejlige ferier vi har været på.

På ferien til Tyrkiet, som vi netop er hjemvendt fra, faldt vi pladask for denne lille VW-bobbel og den måtte vi bare have med hjem! Den var i rigtig mange farver, men da vi i vores familie har reglen om at “man må slå når man ser en bobbel – og hvis den er gul må man slå 2 gange”, så var det en selvfølge at vores bobbel skulle være gul :)

Slå-reglen gælder dog ikke for denne bobbel, som nu pynter gevaldigt på en lille hylde i køkkenet sammen med Helbak sukkerskålen og flødekanden, som er en gave fra hende her. Kortet der var lagt ved gaven var så sød at den måtte i en fin ramme.

Uglemoderen med de to små ugleunger kunne jeg slet ikke stå for, da jeg var en smut i genbrugsen i dag, så de kom med mig hjem for bare 3 kroner! 

9.-11. september 2010 013

Disse glade pingviner som bliver ført op af trappen og rutscher ned igen mens der spilles musik, kan jeg huske at jeg selv havde som barn. Så da jeg så den på et marked i Tyrkiet MÅTTE jeg bare eje den!!!

Silje kan bruge oceaner af tid på at lege med det og det var da også det første hun gik i gang med da hun stod op i morges :)

9.-11. september 2010 010

Sådan en lille sød gærdesmutte havde min morfar stående på en hylde i sin stue, så da jeg fandt denne her i genbrugsen i dag til 2 kroner blev den min :) Desværre er halen knækket og limet på igen, men det kan jeg da sagtens leve med ;)

 9.-11. september 2010 021

Denne solsikke havde sået sig selv ved foderbrættet -  men da vi ikke rigtig kunne nyde den ordentligt når den stod udenfor, er den nu kommet ind og lyser dejlig sommerligt op i køkkenvinduet :)

9.-11. september 2010 020

2 kommentarer:

  1. Hej Tina. Husker tydeligt hvor ked af det du blev da pingvin-rutchebanen gik i stykker og den skulle kasseres :)
    Den lille fugl har jeg ledt efter. Jeg tror, at den er røget ud....desværre.
    Husker du da vi var på campingferie i Ungarn. Mette og dig kunne ikke tåle at se en solsikkemark. Vi havde solsikkeblomster med helt hjem til Ikast.
    Knus din mor.

    SvarSlet
  2. Hej Mutti
    Ja, jeg kan også stadig huske skuffelsen over at den ikke kunne laves og derfor måtte kasseres... Derfor var jeg bare NØDT TIL at have den med hjem da jeg så den i Tyrkiet :)
    Desværre har Silje allerede ødelagt 2 af pingvinerne, så vi værner om den sidste!!!

    Ja, jeg havde vist en periode dengang hvor ALT gult var fedt!!! - måske den periode er ved at komme tilbage?? :)
    Knus Tina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...