menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

fredag den 20. august 2010

Projekt Legehus

Jeg er i øjeblikket på barsel med mindstemanden (har dog kun 10 uger tilbage) og mit helt store projekt har været at male og indrette pigernes legehus.
Freja på 5 år mente at det skulle være lyserødt med pink vinduer, men det synes jeg dog ikke liiiige ville passe særlig godt til haven... Vi indgik dog et kompromis: Legehuset bliver sort/hvid udenfor og indeni bliver det så lyserød/pink :)

For 2 uger siden blev jeg endelig færdig med legehuset...

Her får I lige nogle billeder af det færdige resultat






Daniel har i 1. klasse malet den flotte sten med slangen, som nu har fået plads sammen med havenisserne...


Daniels gamle gummistøvler i str 23 har fået plads på verandaen sammen med børne-have-redskaberne...


Børnenes samling af hjemmelavede fiskestænger og sværd :)


Knagerækken til at hænge jakken på bruges også til håndklæde og kost med fejebakke - hylderne fra IKEA til billeder samt andre pynteting - Den gamle trækasse har jeg arvet af min morfar og passer fint ind i krogen og bruges til fleecetæpperne :)


Det store projekt i legehuset har helt sikkert været køkkenet - som er lavet af et gammelt tv-bord? købt i genbrugsen...
Før så den sådan ud:


Nu ser den sådan ud:
Den har fået et par "kogeplader" som er lavet ud af en dækkeserviet fra IKEA
Idéen har jeg fået her



Skufferne har fået retrotapet på og er blevet lakeret - grebene er købt i Continental...


Øverste skuffe til bestik - intil videre har vi kun teskeer fra Rice, men holder øjnene åbne efter de rigtige knive og gafler i melamin!!!





Nederste skuffe til små plast beholdere købt i Rema 1000 - de er rare at have til at samle ingredienser til "maden" :)




I vindueskarmen sidder en lille blomsterfe og en kunstig blomst som jeg arvede fra min Bedstefar - nu pynter de altså i pigernes legehus :)



Det er en super dejlig fornemmelse at være færdig og jeg er bare SÅ glad for resultatet!!!!

14 kommentarer:

  1. Så flot legehus.. Det er helt vildt kreativt!

    SvarSlet
  2. HOLD DA FERIE hvor er det bare et SKØØØNT legehus du har indrettet, og malet til børnene!

    SvarSlet
  3. Hvor er det skønt, det er lavet på ellersmukkeste måde. Sikke nogle heldige børn. Sikke et dejligt projekt du har haft gang i.
    Kh
    Monika

    SvarSlet
  4. Tak for jeres søde kommentarer og velkommen til min blog :)
    Det har været et stort projekt - jeg har desværre ingen før-billeder af legehuset som stod i haven da vi købte vores drømmehus for 3 år siden.
    Det har dog været ALLE de mange timers male-arbejde værd, for pigerne er bare SÅ glade for deres legehus og Freja på 5 år har været meget medbestemmende til hvordan det skulle se ud :)
    Kh Tina

    SvarSlet
  5. Sikke heldige børn! Tænk sig at have så lækkert et legehus, at man ikke ville have noget imod at bo der ;o) Flot stykke arbejde!

    SvarSlet
  6. Julia:
    Tak for de søde ord - jeg er også sikker på at mine piger føler sig heldige!!!
    De bruger ihvertfald rigtig meget tid dernede når det er godt vejr - det er faktisk imponerende så godt de passer på det! Der bliver ryddet op og fejet hver gang de er færdige med at lege :)
    Det har virkelig været al arbejdet værd!
    Kh Tina

    SvarSlet
  7. sikke et fantastisk legehus. Der er da brugt nogle timer.

    Hvordan undgår du at det hele ikke flyder til i sand og mudder, hvilket mine drenges legehus gør?

    SvarSlet
  8. @Rie: Tak for det :) Og ja, jeg har brugt mange timer på det, men det har virkelig været hyggeligt og et dejligt barselsprojekt!!

    Jeg kan ganske simpelt svare på dit spørgsmål, for i vores legehus er sand og vand nemlig ikke velkommen - det er ganske enkelt en regel...

    Sand og vand hører til i sandkassen :)

    Derimod må de jo gerne dække op på bord/bænke-sættet udenfor legehuset med sandkager osv. og de må jo også gerne have bær, græs og blade med ind i legehuset :)

    Håber det er svar nok - ellers spørger du bare igen :)

    Kh Tina

    SvarSlet
  9. @Rie: Tak for det :) Og ja, jeg har brugt mange timer på det, men det har virkelig været hyggeligt og et dejligt barselsprojekt!!

    Jeg kan ganske simpelt svare på dit spørgsmål, for i vores legehus er sand og vand nemlig ikke velkommen - det er ganske enkelt en regel...

    Sand og vand hører til i sandkassen :)

    Derimod må de jo gerne dække op på bord/bænke-sættet udenfor legehuset med sandkager osv. og de må jo også gerne have bær, græs og blade med ind i legehuset :)

    Håber det er svar nok - ellers spørger du bare igen :)

    Kh Tina

    SvarSlet
  10. Godt nok et super super flot legehus du har fået lavet her, elsker det... Og sikke et fint køkken inde i huset :-)

    og tak for fin service igår på min blog.... Det er ski lidt svært at finde ud af... Og nu har jeg lige ldit flere spørgsmål. Hvordan tilretter man så ens baggrundsbillede ved blog navnet kommer til at fylde hele siden, eller evt. putter flere billeder på?? og hvordan laver man de der etiketter/ting jeg skriver om ovre i siden???

    Men nu følger jeg også med her på din fine blog.

    go aften

    kh Louise

    SvarSlet
  11. Kære Louise
    Tak skal du ha' - Vi er også rigtig glade for legehuset og pigerne og yngste-fisen nyder at lege dernede :)
    Der er lagt mange timer i det, men det er bestemt det hele værd!!!

    Velbekomme! Jeg vil meget gerne hjælpe, hvis jeg kan!

    Det dér med din header (altså det du kalder baggrundsbilledet ved blognavnet) det har jeg ikke forstand på, da jeg har fået hjælp til blog-design af Marie med bloggen Marolle... Så det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med!

    Mht etiketter, så skal du ind i design og så vælge "gadget" - så får du nogle valgmuligheder frem og én af dem er etiketter... Der finder du også side-tæller og andre fine "gadgets" :)
    Spørg bare igen hvis du er i tvivl om hvordan du gør!!!

    Og så er jeg super glad for at du har lyst til at læse med her hos mig :)

    Kærlig hilsen Tina

    SvarSlet
  12. Hej Tina

    Jeg har syslet og syslet med bloggen hele dagen, så jeg er efterhånden ved at være godt tilfreds :-9 tag et kig forbi, der er sket meget siden sidst :-)

    Og fedt også at følge din, det er farlig verden det her, men sørme også hyggeligt.

    ha en rigtig dejlig aften

    K. Louise

    SvarSlet
  13. Fantastisk legehus, så et vil mine piger elske. Hvor er selv legehuset fra, eget byg eller købt? Kan ikke finde et i den str nogen steder :(

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...