menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

søndag den 9. maj 2010

Alternativt "havebassin"

Dagen startede med en lille løbetur og da jeg kom hjem ventede et dejligt morgenbord og en skøn morsdags-gave. Nemlig denne bog, som jeg af en eller anden mærkelig grund aldrig har fået købt. Jeg har vidst at den eksisterede i flere år, men først i mandags lånte jeg den på biblioteket. En fantastisk bog med masser af dejlige idéer og opskrifter. Jeg sagde til Morten og Daniel at dén bog ønsker jeg mig rigtig meget og det tog de åbenbart til sig!!!! :) Kortet har Daniel og Freja selv skrevet og jeg måtte lige synke en klump da jeg læste det - Nøj, hvor jeg elsker alle mine fantastisk børn og min dejlige Honey!!!!

Vand i haven er skønt, men det kræver bare tid at holde et havebassin og den tid har jeg ikke lige i øjeblikket. Alligevel synes jeg, at børnene skal have adgang til leg med vand i vores have, så derfor har vi et alternativt "havebassin". Det smarte ved vores "havebassin" er, at det kan tømmes hvis der er en dag, hvor jeg ikke lige har lyst til våde børn.
Denne store fine balje købte jeg for 5 år siden for bare 20 kr i det daværende Bahne og den har resulteret i mange timers leg - og så er den ideel hvis der er flere børn der skal have fodbad samtidig :)
I går fandt jeg noget i Rema, som jeg længe har været på udkig efter - Kunstige flyde-åkander!!!
Så i det dejlige forårsvejr vi havde i dag, var det tid til at få havebassinet frem. Silje fyldte det op med vand og Freja + en veninde gik på jagt i den store figurkasse efter padder og insekter som kan bo i bassinet.


Sådan kom resultatet til at se ud - den store frø er også købt i går i Rema og pynter fint på en sten i midten. Silje gik straks igang med at lege og fik masser af tid til at gå med at flytte rundt på dyrene.






Efter endt arbejde, var det tid til frokost og den skulle selvfølgelig nydes udenfor. Jeg pakkede en picnic-kurv til pigerne og de hyggede sig!!! Fleecetæppet købte jeg også i Rema - 2 stk, som skal bo i legehuset.

Pigerne legede is-kiosk - bemærk det smukke blomstrende kirsebærtræ!!!





Da Frejas veninde var blevet hentet, besluttede Freja og jeg os for, at det nu var blevet tid til at få trampolinen hentet ned fra loftet. Det gjorde vi så og det lykkedes os, at få den stillet op - Hold da op, hvor har Freja bare savnet den trampolin!!! Så der blev hoppet resten af eftermiddagen. Senere hjalp Morten med at få sat nettet på, da jeg er mest tryg ved at der er net når Silje-pigen hopper!!







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...