menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

onsdag den 5. maj 2010

Hvor blev de 5 mdr lige af???






Søndag blev Noah 5 mdr!!! Han er en sød, dejlig og ufattelig nem lille charmetrold, som elsker at sove, spise og få masser af selskab når han er vågen!!! :)

Selvom det føles som om vi altid har haft ham, så er det altså vildt, at det allerede er SÅ længe siden at vores lille nullermand kom til verden - helt af sig selv, kun 1 dag over termin. Ved de andre 3 er jeg blevet sat igang med vestimulerende drop - Daniel 3 dage før termin pga. begyndende svangerskabsforgiftning og ved begge pigerne gik jeg så 14 dage over tid. Det havde jeg jo også regnet med at jeg skulle denne gang, så jeg var meget i tvivl, da jeg pludselig fik veer om natten den 2. december 2009.
Da jeg prøvede at tage tid på hvornår "smerten" startede, sluttede og startede igen, kunne jeg så godt se, at der var nogenlunde det samme interval... Jeg ringede ind på fødegangen og jordemoderen var ikke i tvivl - jeg var i begyndende fødsel. Da jeg havde født de andre 3 meget hurtigt fra første ve (Daniel 4 timer 15 min, Freja 1 time 50 min og Silje 1 time og 30 min) skulle vi skynde os at komme ind på fødegangen.
Jeg ringede til mine forældre som hurtigt kørte de 45 km hjem til os for at tage sig af børnene som stadig sov. Da de var ca 15 km fra byen blev vi nødt til at køre, da jeg godt kunne mærke at det var ved at være godt i gang. Da vi var nået ca halvvejs til Viborg holdt der en bil i vejkanten og en kvinde stod i rabatten og talte i telefon. Hun havde tydeligvis problemer med bilen og Morten begyndte at køre ind til siden for at hjælpe.
Da sagde jeg godt nok stop!!! Hallo, jeg er altså ved at føde, der er nogle andre der må hjælpe hende og forresten, så har hun altså en telefon!!! Så vi fortsatte mod hospitalet og da vi kom ind var jeg da også allerede 7 cm åben. Vi kom ind på en fødestue og fik at vide, at vores jordemoder var blevet kaldt på vagt pga travlhed, men at hun desværre blev lidt forsinket.
15 min senere trådte hun ind ad døren. Hun sagde: "Undskyld jeg først kommer nu, men jeg havde problemer med min bil". Det viste sig, at det var hende som vi var kørt forbi :) Så fik jeg bare SÅ dårlig samvittighed over at vi ikke havde hjulpet, men det var der jo en god grund til.
45 min efter ankomsten til fødegangen kom Noah til verden :)

Hvor er det bare en fantastisk og helt ubeskrivelig følelse at få lagt sit lille vidunder ved brystet!!
Og tænk, at det er sidste gang jeg skal prøve det... Det er helt sørgeligt, men egentlig også dejligt at vide, at vi nu bare kan nyde de super fantastiske og skønne velskabte 4 børn vi har uden at skulle starte forfra igen...

2 kommentarer:

  1. Hej Tina!
    Sikke nogle gode billeder af Noah:O) - her er han jo vågen!!

    SvarSlet
  2. Hej Camilla
    Ja, det er et sjældent syn med en vågen Noah, så det var med at være hurtig med kameraet, for vi var da nødt til at få et månedsbillede af nullermanden ;)
    Knus

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...