menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

mandag den 31. maj 2010

Daniel 9 år

Onsdag den 26. maj vågnede Daniel op til en dag som han har glædet sig til i uendelig lang tid - sin 9 års fødselsdag.
Dagen før kunne han bare slet ikke sove, fordi han glædede sig SÅ meget... På et tidspunkt kommer han ind til mig i stuen for at spørge om ikke vi har nogle sovepiller :)
Det lykkedes ham dog på naturlig vis at falde i søvn og kl 06.30 blev han vækket af Silje, Freja, far og mor med flag, fødselsdagssang og et veldækket morgenbord :)
Da Daniel udelukkende har dyre ønsker, havde Morten og jeg valgt at gå sammen med mine forældre, søster og mormor om at købe en fladskærm med dvd til ham, som han først ville få om søndagen, hvor vi havde inviteret familien til fødselsdag og Noahs barnedåb.
Dog fik han lidt gaver af os om morgenen: Et headsæt til sin computer, en jojo og et spil til sin nintendo dsi.

Til aftensmad havde Daniel bestilt sin livret - lasagne!!! Så efter en dejlig dag i skole og fodboldtræning, hvor der begge steder blev sunget fødselsdagssang, kom Daniel glad og sulten hjem... Jeg var i gang med at lægge lasagnen sammen og da Daniel så ned i gryden med kødsovs blev han rigtig ked af det - GRØNTSAGSLASAGNE... DET KAN JEG ALTSÅ IKKE LI!!!!
Øv øv, det havde jeg desværre ikke tænkt over, for han plejer jo at spise det der bliver serveret, men han kan så åbenbart bedst lide alm. lasagne (læs: uden gulerødder, peberfrugt og champignon)...
Så lavede jeg en lille lasagne til fødselsdagbarnet, hvor jeg sorterede grøntsagerne fra og så var Daniels dag redet :)
Fredag aften skulle Daniel have drengene fra klassen samt 3 fra parallelklassen hjem til fødselsdag... 18 drenge som var inviteret fra kl. 17.00 - 21.00
(lige et billede af Freja, som hun så ud da jeg hentede hende i børnehave fredag eftermiddag :)
Planen for aftenen var, at når alle var kommet ville Morten tage flokken med ud til en omgang fodbold og rundbold. Derefter aftensmad som Daniel havde bestemt - pasta med kødsovs og til slut skulle de se "Alvin og de frække jordegern 2" mens de hyggede med popcorn.
Vejret var for dårligt (regn og torden) til at de kunne være ude, så de legede inde - for pokker de kan larme!!! Men efter aftensmaden, stilnede larmen lidt af og kl. 19.00 blev filmen sat på og ALLE råhyggede - det var bare fantastisk!

Det gik meget bedre end forventet, ganske uden nogen form for konflikter. Men det var nu rart, da der igen var ro i huset :)
En af Daniels bedste venner, Mikkel, skulle sove hos Daniel og de var godt trætte efter en dejlig aften - dog snakkede de længe inde i sengen og pludselig var der ro :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...