menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

søndag den 1. april 2012

Eventyrlig ferie i Disneyland Paris #1

I torsdags kom vi hjem fra den allermest fantastiske og eventyrlige ferie i det magiske disney-univers. Vi er trætte - totalt fyldt op af alle de dejlige, spændende, seje, smukke, fascinerende og storslåede oplevelser vi er blevet bombarderet med under vores 4-dages ophold i Disneyland Paris...

Vi var syv personer afsted - mine fire unger, deres fætter Rasmus, min mor og jeg - og både børn og voksne RÅ-hyggede sig og NØD hvert sekund!!!

Vi kørte selv derned om natten mens ungerne sov og søndag morgen klokken 10, tjekkede vi ind på Disney's Davy Crockett Ranch, hvor vi havde booket en hytte - tre overnatninger. Her kunne vi også hente vores forudbetalte indgangsbilletter til intet mindre end fire dage i Disney-parkerne!!!

Vi blev dejlig modtaget på Ranchen af den søde og smukke Minnie Mouse... Så var Disney-ferien lissom startet!!! :)

Da vi var på mini-ferie til Disneyland Paris for fire år siden boede vi også på Davy Crockett Ranch og denne gang var vi ligeså begejstrede som sidst!!!

Vi boede i en hytte med to soveværelser, sovesofa i stuen samt bad, toilet og køkken. Der var fint med plads og da hytten er beliggende midt i den smukke franske forårs-skov, så kunne ungerne lege derude blandt anemoner i skovbunden :)

På en måde kunne det også være fantastisk at bo på ét af Disney-hotellerne helt inde ved parkerne, men på den anden side så nød vi faktisk at "trække stikket lidt ud" og koble af i vores lille skovhytte :)

Aftensmaden lavede vi selv, når vi kom hjem efter parkernes lukketid ved 20-tiden.

Morgenmaden var med i overnatnings-prisen og kunne hentes ved en lille hytte lige ved siden af vores...

Jeg vil helt klart anbefale Ranchen - hvis altså man selv kører derned... Der er kun 5 kilometers kørsel ind til parkerne - det er let at finde dertil, da der er ret godt skiltet! - og så er der gratis parkering ved parkerne med i overnatningsprisen!!!

Jeg har en helt masse billeder fra vores eventyrlige ferie i Disney universet, som jeg meget gerne vil dele med jer... Men det tager tid at gå dem alle igennem samt at få redigeret - og i dag vil jeg nyde søndagen sammen med hele min dejlige familie i sommerhuset i Søndervig... Manden min fylder nemlig år i dag - hele 37!!! - så han skal selvfølgelig fejres med manér :)

Så der venter jer et brag af et disney-billedspam én af de nærmeste dage!!! :)

God søndag - og hvor er det egentlig dejligt at være tilbage igen!!! :)

underskrift copy

1. Wow, sikke en ferie! Jeg tror ikke, at jeg skal foreslå det mere end én gang herhjemme! Glæder mig til at se flere billeder!
    Kh Karen

1. Hej Karen :)
      Det var virkelig en fantastisk ferie - en STOR oplevelse for både børn og voksne!!
      Kh Tina

2. Tillykke med manden. Sådan en "gammel én" har jeg også lige om hjørnet.

Jeg glæder mig til nogle billeder af jeres tur ind i Disney.

1. Tak Rie :)
      Det værste ved at manden bliver ældre er at man også selv bliver ældre... Men 37 er da ingen alder - de er jo dejlige alligevel ;)
      Kh Tina

3. Hvor er det et fint indlæg:) Min familie og jeg skal også snart afsted til Disney Land Paris - vi glæder os meget.

1. Tak Tina
      Hvor bliver det spændende for jer at komme afsted - jeg kan sørme godt forstå at I glæder jer!!!
      Rigtig god tur!!! :)
      Kh Tina

4. Wow en skøn ferie - det ser bare SÅ super hyggeligt ud. Det håber jeg også at kunne gøre engang, tror bare lige at vores drenge skal være lidt større for at få det fulde udbytte..
    God fødselsdag :o)

5. Hej Pernille
    Det var SÅ fantastisk en ferie - det kan virkelig anbefales!!!'Jeg vil mene at børnene skal være fyldt to år for at få noget ud af det... Vores Noah på 2 sugede det hele til sig og fik virkelig meget ud af det. Der er masser for de små at prøve også - så I må da afsted engang :)
    Det kan anbefales at rejse her i foråret - der er ofte ret gode tilbud hvor børnene er gratis!!
    Kh Tina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...