menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

torsdag den 22. juli 2010

Fantastisk aften-strand-køre-tur til Blokhus

Tirsdag den 20. juli 2010

Efter "pool-turen" tog jeg tilbage til campletten med Silje og Noah - Morten skulle lige se det sidste af Tour'en.
Jeg spekulerede over hvad vi skulle finde på til aftensmad og det jeg havde allermest lyst til var egentlig at køre en tur langs stranden til Blokhus og finde en restaurant at spise på...

Idéen luftede jeg for Morten da han kom "hjem" og han sagde at han havde tænkt akkurat det samme :)
Sådan er det faktisk rigtig rigtig tit!!! Vi tænker ens og har lyst til det samme - det må jo betyde at vi passer ret godt sammen ;)

Det var en fantastisk oplevelse at køre på stranden - smukt og hyggeligt!!! Folk grillede, sov, badede, spillede beachvolley, strandtennis, gik tur - Ja egentlig råhyggede de sig bare i den dejlige sommeraften!!!

Hvis der kommer sådan en aften igen mens vi er her, så skal vi uden tvivl ned på stranden og grille!!! - Hvis ikke, så MÅ vi gøre det en anden gang :)

Da vi kørte ind i Blokhus kom vi forbi en Rasmus Klump restaurant - dér måtte vi da ind!!!

Silje fik et dejligt stort glas mælk...

... Morten fik et stort glas Fanta...

... Daniel og Freja fik henholdsvis Cola Light og Cola Zero :)

Se lige Siljes lille buttede hånd solidt planceret på fars arm - Hvor sødt!!!
"Min farmand" som Silje siger :)

Her er menuen som de tre store fik og for en gangs skyld blev der spist op :)

Daniel tager lige et super godt billede af sin elskede lillesøster og far

Noah har fået en af Siljes mini-pandekager :)

Efter middagen kørte vi ned til stranden for at få en is.
Mens farmand købte isene legede børnene på en lille legeplads.
På en lille "forhøjning" ved legepladsen stod en kanon og den skulle Silje lige se lidt nærmere på - pludselig kom der en mand som var klædt ud som en sørøver (det troede vi i hvert fald) og begyndte at rense kanonen. Vi kunne også se andre personer som var klædt ud, så jeg tænkte "Fedt, der skal være noget underholdning, så må vi hellere få en god plads, så vi kan sidde ned og nyde vores is mens vi bliver underholdt."

Der var mange mennesker, men de stod alle lidt væk fra kanonen, så vi fik nogle super gode pladser på en lille klit helt oppe foran...
Her ses hvor tæt på vi sad :)

Morten og de tre store sad og nød deres is og jeg gik over på den anden side, da Noah var ved at være træt og bestemt ikke gad sidde ned.

"Forestillingen" gik i gang og det mærkelige var, at vi simpelthen ikke forstod hvad det gik ud på...
Det hele var meget alvorligt med fanen som blev hejst på kommando fra generalen og kanonen blev gjort klar til at blive affyret - til slut blev der fortalt noget om kanonens historie... Men det var gjort på en uforklarlig komisk måde, så både Morten og jeg troede at det var for sjov, det med kanonen...
Da de skulle gøre klar til affyrring, begyndte de at råbe til folk der stod i skyderetningen at de skulle flytte sig og folk rykkede lidt bagud. Så råbte og vinkede de til bilerne med chauffører i at de skulle bakke - Vi grinte af det, for det var bare så åndssvagt, for hvis der virkelig var rigtig krudt i den kanon, så måtte der jo være nogle bedre sikkerhedsforanstaltninger - Så vi troede altså stadig at det var for sjovt...
Endelig gjorde de klar til at skyde...

BANG!!!!!!!
Jeg har ALDRIG hørt noget lignende!!! Det var det største brag man kan tænke sig og ALT stod stille i flere sekunder...
Det var simpelthen FOR vildt, vi var målløse og døve i LANG tid :)
Og jeg forstår stadig ikke hvad det hele gik ud på!!! :)

Nå, men stranden ved Blokhus er simpelthen fantastisk - en stor "indsø" med iskoldt vand - børnene nød det!!!

Lige et dejligt billede af Farmand og Nullermand :)

På et tidspunkt kommer Daniel hen til Morten og vil til at sprøjte vand på ham - Morten advarer ham "for sjov" og siger: "Hvis du sprøjter vand på mig, så fanger jeg dig og ruller dig i vandet"!!!
Daniel kan selvfølgelig ikke lade være med at prøve, selvom han udemærket godt ved, at når far siger sådan så mener han det :) (- Og Daniel elsker det :)

LØØØØØØØBBBB DANIEL!!!!!

HAPS!

Uha, det var koldt!!!

Daniel vidste først ikke om han skulle grine eller græde, men SÅ kan det nok være at far måtte tage benene på nakken :) Hold op, hvor de havde det sjovt!!!

Til slut lige en smuk smuk solnedgang ved Blokhus - foreviget sammen med 2/3 del af familien Højvang Groth!!!