menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

torsdag den 29. juli 2010

Skraldebil og aftentur til Løkken

Lørdag den 24. juli 2010

Børnene har været imponerende gode til både at falde i søvn i campletten, men så sandelig også til at sove længe! De er stort set ikke vågnet før kl. 8, lige med undtagelse af Noah, som oftest lige er vågnet ved 6-tiden for at få en flaske, for derefter at sove et par timer igen :)
Her er lige et billede af syv-sover-Nille ;)

Efter morgenmaden, skulle jeg i bad og Silje ville gerne med, så vi gik op mod toiletbygningen - badet kom dog til at vente lidt, for der var nemlig "fint" besøg på campingpladsen :)
Skraldebilen!!!!
Silje er meget fascineret af store biler såsom traktorer og lastbiler, så det var bare en fantastisk oplevelse for hende at se skraldebilen i aktion :)

Da vi kom tilbage fra badet, var der krise hos "genboen" (et norsk par med en datter på 6 år), som havde smækket begge deres nøgler inde i bilen og Morten samt nogle andre mænd var ovre for at hjælpe.
De kæmpede i godt og vel 1½ time for at få "brudt" døren op - de prøvede også at ringe til Falck, men da de ville have 1300 kr pr. kvarter (vandvittigt beløb!!!), fortsatte de selv igen - ejeren af bilen er den skaldede mand med briller og skæg.

Endelig lykkedes det og der var jubel :)

Silje havde selv sat sig op i klapvognen og var faldet i søvn...

Freja fik penge til selv at gå i kiosken sammen med en veninde for at købe is - hun købte en stor vaffel med 3 kugler, guf og syltetøj - hun kunne selvfølgelig ikke spise det hele, men bare rolig, INTET gik til spilde ;)

Silje er nu vågen igen og forsøger at spille bold mens hun har sutten og puttepuden...

... her er Luka "nabodrengen", han er 2 mdr yngre end Silje og de to legede/skændtes temmelig meget :) Mest forløb deres samtaler således: "Min far" - "Nej, min far" - "Min far" - "Nej, min far" og sådan fortsatte de ellers...
Luka synes det var ret sjovt at "drille" Silje og hun blev noget så fornærmet hver gang...
Bemærk at Luka har et godt øje til bolden! ;)

Ååååhhh nej, Silje taber bolden og prøver desperat at få fat på den igen...

... men Luka er lige en tand hurtigere end Silje og det udvikler sig som sædvanlig til kamp :)
Men de hyggede sig nu faktisk også lidt sammen :)

Vi besluttede os for at køre til Løkken for at ose lidt og spise aftensmad - vi kørte ad strandvejen og kom forbi en masse små hvide huse som lå på stranden. Vi havde også set dem i Blokhus og undret os over hvad det mon var for nogle huse...
Pludselig holdt Morten ind til siden og så gik jeg ud for at spørge en kvinde som sad i en strandstol ved et af husene. Hun fortalte at strandhusene er privatejede, men at man ikke må overnatte i dem. De må ikke stå på stranden om vinteren, men køres væk og opbevares på en mark i nærheden. Jeg var inde og se hendes lille hus og det var vildt hyggeligt - ét rum og med panoramaudsigt over vandet!!!

Vi fandt en hyggelig italiensk/mexicansk restaurant som vi spiste på - vi fik et bord lige ved legerummet hvor der blev vist tegnefilm

Jeg fik desværre ikke billeder af det lækre mad vi fik, da jeg må indrømme at jeg spiste min mad ret hurtigt - Noah var stadig syg med høj feber og jeg skulle gerne være klar til at gå ud med ham ligeså snart han blev ked af det...

Noah får en flaske, så er der lige "lidt længere tid at løbe på" ;)

Så blev moderen færdig med at spise, lige i rette tid til at tage nullermanden med ud til barnevognen - han sov med det samme han blev lagt!! Så gik vi lidt frem og tilbage på strøget og nød den hyggelige stemning, mens de andre blev færdige på restauranten :)

Eneste køb i Løkken var en pink neglelak med glimmer til Freja og denne paryk som Morten bare måtte have med hjem - Typisk :)

... og så hjem til campingpladsen igen :)