menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

lørdag den 2. juli 2011

Et indlæg om jubilæum, bager-kager, "på-gensyn-til-ældste-børn" og "store-vaske-stryge-læggesammen-dag"

I søndags havde jeg 5 års jubilæum på mit arbejde i specialbørnehaven og dermed også 5 års jubilæum som pædagog, da jeg startede i børnehaven dagen efter min sidste eksamen. Jeg havde været i børnehaven i min sidste praktik og var bare blevet så glad for stedet og ikke mindst kollegerne og børnene, derfor var det en meget sørgelig dag, da min sidste dag i praktikken oprandt - jeg er bare slet ikke go' til at sige farvel!
Heldigvis kunn jeg jo være tilkaldevikar ved sygdom og ferier, men da jeg jo skulle tilbage på seminariet og afslutte uddannelsen med de dertilhørende opgaver og eksamener, ja så blev det ikke særlig meget jeg kunne sige ja til...

Men så ville skæbnen, at jeg, mens jeg skrev bachelor, blev ringet op af en kollega i børnehaven, som fortalte at de var kommet i en akut situation og manglede en barselsvikar fra dags dato. Men hvis jeg havde lyst til at få stillingen, så havde de besluttet at de ville vente på mig i 1½ måned til jeg var færdig som pædagog!!!
Jeg var målløs og dybt dybt taknemmelig - tænk sådan at blive headhuntet til drømmejobbet - det var intet mindre end fantastisk!!! Så jeg takkede selvfølgelig mange gange JA og kunne i ro og mag afslutte min uddannelse med gode resultater - uden at skulle bekymre mig om jobsituation og ansøgninger!!!

Året efter sagde en kollega op og jeg blev tilbudt stillingen, som jeg selvfølgelig søgte - og så blev jeg fastansat og jeg er ikke i tvivl om, at jeg er det helt rigtige sted!!!

I tirsdag blev jeg fejret at kolleger og børn i børnehaven. Vi fik rundstykker, kagemand og så fik jeg en buket store smukke dyb-røde roser som duftede helt fantastisk (faktisk dufter de af hindbær?)



Traditionen lyder, at jubilaren får en bager-kage med hjem til familien, for at fejre jubilæet med dem, men da mine store børn jo var på lejr den dag, ville jeg hellere vente til fredag og så kunne jeg selv købe kagen hos bageren.
Det gjorde jeg så i går og købte denne lækre bananroulade


Jeg kunne heller ikke stå for denne jordbær-tærte og kaj-kagerne, så de måtte også med - for egen regning selvfølgelig :)



Kagerne blev nydt i går aftes hjemme hos mormor og morfar - efter et lækkert aftenmåltid med kyllingesteg på grillen, nye kartofler fra haven, hjemmelavet persilledressing og lækker salat!!! MUMS!!!

Og så kunne Morten og jeg tage vores mindste-mus med hjem, for de store - de skulle blive hos mormor og morfar, for de skal nemlig med dem en hel uge til København, hvor de skal bo hos min lillesøster - Det bliver uden tvivl en fantastisk uge med en masse dejlige og spændende oplevelser.
Jeg er dybt misundelig - på den gode måde altså!!! :)

Det var bestemt nogle glade og spændte store unger der vinkede på gensyn sammen med mormor, morfar og katten "moster Lilli" :)



Så har jeg bare en uge tilbage inden jeg kan gå på ferie... Men i løbet af den uge har jeg en hel masse jeg skal nå både på arbejde og herhjemme.

Jeg deltager også med en ny Torsdags TO-DO... Hvad den går ud på skal jeg nok fortælle mere om i et indlæg senere i dag - men nu har jeg lige en bunke tøj der skal stryges og lægges sammen samt en vask i vaskemaskinen som skal hænges op og en ny der skal sættes over... Jeg SKAL nemlig til bunds i den koloenorme bunke vasketøj og strygetøj inden ferien, for der skal der jo være noget at pakke i kufferterne! - NØJ, hvor jeg glæder mig til det!!! :)

underskrift copy

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...