menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

lørdag den 23. juli 2011

Ét indlæg ud af mange, om vores fantastiske ferie i Sverige!!!

Så er vi hjemme igen - i god behold - fra en virkelig fantastisk ferie i Småland - Sverige, som fuldt ud levede op til vores ret høje forventninger om at opleve den svenske natur, charme, hygge og idyl!!!

Vi er en masse spændende, fascinerende, sjove, anderledes, lærerige, dejlige og hyggelige oplevelser rigere... oplevelser, som jeg løbende vil dele med jer her på bloggen, så dette indlæg bliver altså blot ét ud af mange - så må du jo selv vælge til og fra, hvis ikke det har din interesse ;)

Først MÅ jeg altså lige vise et billede af himlen, som den så ud fra vores terrasse aftenen før vi tog færgen til Sverige - dét er da smukt!!!



Her følger lidt billeder fra selve udrejse dagen, hvor vi sejlede med hurtigfærgen Frederikshavn - Göteborg klokken 10.00 torsdag morgen...

Ombord på færgen (som åbenbart har Peter Pedal som "maskot") fik vi vores forudbestilte morgenmad til de voksne og pandekager til børnene - det kan godt anbefales at bestille mad, så har man nemlig samtidig en forudbestilt plads, hvilket er rart så man ikke skal lede efter en ledig plads blandt de mange mennesker!!








Efter en to timer lang sejltur, kunne vi på svensk jord sætte kursen mod første stop - Westernparken High Chaparral (udtales "sjaparel", hvis nogen skulle være i tvivl - dét var vi nemlig!), hvor vi havde lejet en stor lækker 8 personers hytte i "South Dakota" for to overnatninger!!!




Vejret var ikke ligefrem specielt godt denne udrejse dag - faktisk stod det bogstaveligt talt ned i stænger... Så der blev allermest hygget indenfor med bla. puslespil og Tour de France...




Men altså... vi var da også liiige nødt til at komme ud og se os lidt omkring - Vi blev godt våde og samtidig havde vi det super sjovt med at finde de allerstørste vandpytter!!! :)






Det regnede hele eftermiddagen, hele aftenen og hele natten... Men da vi vågnede næste morgen skinnede solen og så var vi klar til at opleve en dag i det vilde vesten!!!

Det var så første indlæg om Sveriges-ferien og jeg glæder mig allerede til at skrive de næste - samtidig glæder jeg mig også til at blive opdateret i blogland - jeg kan se, at jeg har fået hele to awards at et par dejlige blogger - tusind mange tak, jeg er meget beæret!! Jeg skal nok "gribe" den inden så længe :)

Men nu vil jeg altså krybe ind i min dejlige dejlige seng - der er altså ikke noget bedre end at komme hjem igen efter en dejlig og helt igennem fantastisk ferie!!!

Ude er godt, men hjemme er nu en gang aller aller bedst :)

underskrift copy

2 kommentarer:

  1. Hejsa. Vi glæder os allerede til næste indlæg. Flot beskrivelse og nogle fantastiske billeder. Det er næsten som om, at man selv har været der.
    Den torsdag hvor i tog afsted stod det også bare ned i stænger i Dk. Vi kørte Mette til toget i Vejle og følte ikke at vi spildte tiden, da det ikke var vejr til andet :) Knus fra Morfar og Mormor.

    SvarSlet
  2. Tak Mutti :)
    Bare rolig - I skal nok blive spammet med ferieindlæg!!
    Det var SÅ vildt så meget det regnede - heldigvis var det på udrejse-dagen og ikke den dag vi skulle være i parken, for dét havde nærmest ikke været muligt med en hel dag derinde i sådan et vejr!!
    Derudover tror jeg faktisk kun at vi havde én dag ud af de ti, hvor det slet ikke regnede, så regntøjet havde vi med hele tiden, for en sikkerhedsskyld :)
    Kh Tina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...