menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

torsdag den 21. juli 2011

Pindsvin er hyggelige dyr, som man desværre alt for sjældent ser... derfor undrede det mig også ret meget, da vi ved højlys dag kørte forbi et levende pindsvin som lå blot 30 cm fra kanten af en meget befærdet vej...

Det stakkels dyr måtte redes, så vi vendte bilen og fandt et sted at parkere...

Jeg flyttede pindsvinet fra vejen ved at bruge en trøje til at lægge omkring det, for at undgå at stikke mig på de skarpe pigge.

Pindsvinet svedte, for det var ret varmt og den havde ligget dér i bagende sol


- jeg var bange for at den var syg eller var kommet til skade, men da jeg satte ham ind i skyggen, så små-løb han ind under busken... og væk var han - fantastisk!!!


Dét var en stor oplevelse for børnene, som ikke har set et levende pindsvin i laaang tid!!!

underskrift copy

4 kommentarer:

  1. Du er altså en god dyreven. Vi har heldigvis stadig mange pinsvin på Bornholm.

    Jeg har i øvrigt nomineret dig til en award. Du har sådan en fin blog.

    SvarSlet
  2. Ja - du er den sande dyrven - Tina.

    SvarSlet
  3. @Rie: Jeg hjælper altid hvis et menneske eller dyr har brug for hjælp!!
    Men ja, jeg er dyreven - og elsker de fleste slags dyr ;)
    Vi har også mange pindsvin her - tror jeg - men det er altså ikke så tit at vi ser dem... Ofte kommer de jo først frem når mørket falder på..
    Kh Tina

    SvarSlet
  4. Og tak for awarden - jeg er meget glad og beæret over at du sådan tænkte på mig!!!
    Jeg griber den lige om snart!!! :)
    Kh Tina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...