menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

lørdag den 13. august 2011

Et indlæg om en skumrings-aftentur ved Kastellet og ad Langelinie samt med et billede der beviser, at "Den lille Havfrue" rent faktisk slet ikke er så kedelig som man går og siger!!!

I eftermiddags satte mine forældre og jeg kursen mod hovedstaden, hvor vi skal besøge min lillesøster, som flyttede derover i december...

Morten og børnene har jeg efterladt derhjemme til en hyggelig weekend med fodboldstævne og byfest - Og jeg glæder mig faktisk helt vildt til at opleve København sådan helt uden børn...

Vi ankom her til aften og efter aftensmaden gik vi en aftentur ved Kastellet og hen ad Langelinie - Selvom det var lidt rå-koldt, var det en skøn tur i skumringen, som faktisk gjorde oplevelsen ret speciel...

På Kastellet så vi det nye "monoment over Danmarks internationale indsats", som indvies den 5. september 2011...
Monumentet er rejst i respekt for de mange, der har været udsendt til konflikt- og katastrofer, for dem der er udsendt nu og for dem, der er omkommet.

Monumentet består af tre rum, der er defineret af granitbeklædte mure med lyssøjler således:
  • Et til større ceremonier – med den overordnede inskription ”En tid – Et sted – Et menneske”.
  • Et til aktuelt udsendte – med vågeild i form af en tændt fakkel og inskriptioner med navne på konflikt- og katastrofeområder.
  • Et til minde og refleksion for efterladte – med navneinskriptioner på de omkomne. Kilde
Jeg synes det var smukt - både monumenten og tanken bag - og så var det fantastisk, at kunne se vågeilden/faklen dér i "det runde hul i muren" brænde i skumringen... - faktisk var det ret rørende når man tænker på dem den våger over!!!


Vi så det fascinerende Gefion-springvand, som også var fantastisk smuk i skumringen...


Vi sluttede af med en gå-tur henad Langelinie til Den lille Havfrue... og dét må man sige var en speciel oplevelse!!!
Jeg har ellers hørt at det skulle være ret så kedeligt at se denne seværdighed, meeeen bedøm selv ud fra mit billede, som er det eneste jeg har fra aftenens kig på den Lille Havfrue - Kedelig??? Nej vel ;)


Jeg har valgt at sløre billedet af respekt for fyren, som vist nok har fået et par øl i løbet af aftenen... :) Han var åbenbart blevet udfordret af sine kammerater til at smide tøjet og ta' en dukkert ved den Lille Havfrue - meningen var at det skulle være med boxershorts på, men som han selv sagde "Man kan da ligeså godt gøre det ordentligt!!"
Som sagt så gjort... Han smed tøjet og efter at ha' poseret ved havfruen sprang han i...
Chauføren i Limousinen som de var kørende i (jow jow, fint skal det være!) kom springende med håndklæder da han hørte plasket - dét er da service!!! :)

Det var lidt om dagens oplevelser i hovedstaden... I morgen venter endnu en dejlig dag - jeg glæder mig :)

underskrift copy

4 kommentarer:

  1. HAHA....Nej tror bestemt heller ikke det var en kedelig oplevelse. Lige præcis sådan en oplevelse gør, at man kommer til at trække på smilebåndet, får bobler i maven og kildrende fornemmelser i kroppen. De er så tilpas skønne, at det er de øjeblikke der gør, at man er lykkelig. Sådan har jeg det i hvert fald hver gang jeg er i staden. Der sker ALTID noget uforudset, som gør at hele kroppen fortæller, at livet er fantastisk.
    Jeg får i hvert fald i skrivende stund lyst til at smide ALT hvad jeg har i hænderne og hoppe på toget over til min bror derovre...
    Skøn oplevelse. Håber du kommer til at nyde resten af din weekend med din familie. Og at du kan udholde den ro og det frirum din mand har skabt til dig. Skønne mænd, som gør sådan noget muligt ;-)
    Mvh Tina.

    SvarSlet
  2. Hej Tina.
    Ja det var en fantastisk gå tur vi havde der fradag aften i skumringen. Vi så jo også Kongeskibet, som lige lå til parade :)
    Ham den nøgne fyr ved den lille havfrue var dog dagens overraskelse :) Den næste overraskelse var da lige, at hele flokken var kørt dertil i Limosine.
    Sjovt at chufføren lige kom løbende med et håndklæde.
    Knus Mutti.

    SvarSlet
  3. Kære Tina
    Du har helt ret!! Det er virkelig fantastisk i København og der sker bare SÅ mange uventede ting, som aldrig ville ske her i vores lille by...
    Jeg har ihvertfald nydt min weekend i fulde drag - og jeg er selvfølgelig dybt taknemmelig over at jeg sådan lige kunne suse afsted på en spontan tur til hovedstaden :)
    Kh Tina

    SvarSlet
  4. Hej Mutti
    Ja, det var altså ret sjovt med ham den nøgne fyr... Det var dagens overraskelse :)
    Kram Titi

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...