menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

fredag den 23. september 2011

Et indlæg om en lille simpel efterårs-aktivitet sammen med børnene - plukke bær og lave fine bærkranse!!!

Hvis der er noget jeg nyder rigtig meget, så er det når jeg har TID til at aflevere eller hente børnene i institution på gå-ben, for så bliver det mere samværet der er i fokus fremfor "transporten"... måske det lyder lidt underligt??
Ihvertfald synes jeg, at det er SÅ skønt når vi har TID til gode snakke om ALT det vi ser, finder og har oplevet i dagens løb - TID til fordybelse, at være undersøgende og nysgerrige...

Desværre er det ikke særlig tit det kan lade sig gøre (læs: bliver prioriteret) i øjeblikket, hvor den ene dag nærmest bare tager den anden...

Men på vej hjem fra arbejde i går eftermiddags, kunne jeg bare mærke i min mave, at jeg havde brug for sådan en dejlig stund sammen med børnene... Så jeg besluttede mig for at køre omkring fritteren og hente Freja, køre hjem og stille bilen... og så gå ned til børnehaven og hente de små (Noah er nemlig i gæsteplejen, som ligger i samme hus som Siljes børnehave).

Og sådan blev det!!! Freja, Daniel, én af Daniels kammerater og jeg gik en rigtig hyggetur ned til børnehaven - midt imellem bygerne :) - hvor vi fik snakket om alt muligt... Vi hentede Silje og Noah, hvorefter vi gik ned til græsområdet foran biblioteket. Her plukkede vi nogle af de fine røde bær på buskene - det var altså lidt hyggeligt sådan at være fælles om at plukke... vi nød det ihvertfald allesammen...

 
Pludselig kom der en regnbyge og så er det ret heldigt, at være lige ved siden af biblioteket... For så kunne vi jo lige gå ind og hyggelæse en go' bog i sofaen :)


Og så var der traktor-udstilling på biblioteket... Lige noget for Noah :)



Da vi kom hjem smuttede Daniel til håndbold samt fodbold og Silje-pigen trængte virkelig til at slappe af foran fjernsynet - det er nemlig rigtig hårdt at gå i børnehave lige for tiden :)

Så Freja og jeg satte lidt musik på i alrummet og så sad vi ellers dér og småsludrede, mens vi fik lavet de fineste små kranse ved at stikke de bær som vi havde plukket på ståltråd...

Her er én af dem, som hænger på "Velkommen-skiltet" ved hoveddøren - jeg synes faktisk, at den er blevet meget sød!!!


Sådanne stunder må vi til at ha' nogle flere af igen - for det er da virkelig med til at give mening(?) samt energi i hverdagen - fantastisk!!!

underskrift copy

2 kommentarer:

  1. Den er rigtig fin :-) Sådan nogle kranse har vi også lavet for ikke så længe siden, det var rigtig hyggeligt. Og godt, at sætte tempoet lidt ned engang i mellem.

    SvarSlet
  2. Tak for det, Karina :) Ja, det er altså en rigtig hyggelig efterårs-aktivitet og ikke mindst en billig én af slagsen... Bare en busk med bær og en rulle ståltråd, så er man i gang :)
    Kh Tina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...