menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

lørdag den 3. september 2011

Et indlæg om at nyde min Silje-piges sprogudvikling, som er ret så underholdende...!!! :)

I øjeblikket morer jeg mig gevaldigt - på den helt og aldeles gode måde og selvfølgelig uden at give udtryk for det! - over Silje-pigens udtalele-vanskeligheder... Hun er faktisk rigtig dygtig til at tale og har et stort ordforråd, men enkelte bogstaver kan hun altså bare ikke udtale når de står forrest i et ord - og det er altså bare SÅ sødt!!!

Fx:

"fåk" = smuk      "Skal vi futte?" = Skal vi smutte?      "nød" = rød 

Osv Osv... Der er selvfølgelig også de ord som hun udtaler forkert, fordi hun simpelthen ikke har hørt hvordan det egentlig skal udtales... Og det er altså også ret så underholdende :)

Fx. sidder Silje lige nu i stuen og ser "But og Elge" (= Boog og Elliot) mens hun spiser "nubød" (= rugbrød)



Og jeg sidder lige her og blogger, mens jeg spiser rester, fra i går, af "Tilli og kong Karla" (= Chili con carne)...

Iiiiihhhh, hvor er det altså herligt med det sprog når det udvikles - og jeg NYDER mens det står på... For lige pludselig - og heldigvis for det! - "sidder det hele lige i skabet" ganske uden én eneste fejl i talen!! :)

underskrift copy

4 kommentarer:

  1. Åh, det er en herlig tid. Min drenge bliver faktisk i samme rille, selvom de finder de rigtige ord senere.

    F.eks. hedder tyggegummi herhjemme "Ninar", fordi sådan sagde Asger det engang.

    Og McQueen hedder "Kong queen".

    Det er bare med at nyde det, mens de gør det. Pludselig er det hele så perfekt.

    SvarSlet
  2. Hej Tina

    Nu har jeg fået læst endnu mere på din blog her i weekenden. Og hvor er den bare super hyggelig og sikke nogle flotte billeder du får taget! Jeg vil helt sikkert også følge med i dine hverdagsfortællinger fremover og forsøge om jeg selv kan blive bedre til at skrive noget lignende på min egen blog. Det er jo som sagt så hyggeligt at læse :)

    God bedring! Vi ses forhåbentlig snart igen :)

    SvarSlet
  3. Hej :-)

    Kom lige forbi din fine blog - helt sikkert en jeg vil følge med i fremover - skynder mig straks at tilmelde mig som fast læser.

    Håber du vil kigge forbi min nye blog og evt. tilmelde dig. :-)

    majajordal.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Haha hvor morsomt. Min datter er lige i begyndelse af taleeventyret. Indtil videre handler det mest om tak, se, hov, osv.... Men jeg vil lige holde øje med de guldkorn der sikkert snart kommer til hende:-)

    Tak for reminderen:-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...