menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

lørdag den 3. september 2011

Et indlæg om en lille test af mine børns grådighed... - eller mangel på samme!!!

Når mine unger får fredags-snolder, får de hver en lille skål med lidt i... Denne procedure har vi brugt lige siden Daniel var helt lille og den er meget bevidst valgt, så vi undgår tiggeri om mere, grådighed og diskussioner om hvem der skal ha' hvad og hvor meget!!

I går besluttede jeg mig dog for, at "teste" mine tre ældste lidt og serverede én stor skål med snolder og mælkesnitter til film-hygge-aften med "Boog og Elliot 3" som vi har lånt på biblioteket - Spændende var det at se, om det ville give nogle konflikter...


Da jeg serverede skålen, udbrød Daniel: "Aj, hvor hyg'ligt mor!!" og det var faktisk lige hvad det var :)
Der var simpelthen ikke én eneste konflikt - udover at Silje hurtigt hapsede to mælkesnitter, men da Freja gjorde hende opmærksom på, at der altså kun var én til hver, lagde hun den straks tilbage i skålen!!
Grådighed var der heller ikke noget af! Ingen proppen ind i munden med lynets hast og ingen hamstren - Faktisk blev langt fra halvdelen af snolderet spist, hvilket jeg synes er fantastisk!!

Resultatet af min lille test er jeg godt tilfreds med og egentlig også ret så stolt af, for jeg synes det siger en hel del!!!

Jeg tror bestemt ikke at vi går væk fra de portions-indelte-fredags-snolderskåle som altså også er ret hyggelige, men vi kan ihvertfald sagten servere en fælles skål igen en anden gang!!! :)

underskrift copy

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...