menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

lørdag den 14. august 2010

Jubiiii - RIBS!!!! :)

I de 5 år hvor vi boede på Bekkasinvej i Viborg lavede jeg hvert år ribsgelé - men det har jeg ikke kunnet gøre efter vi er flyttet til Stoholm, for her har vi desværre ingen ribsbuske i haven...
Jeg har dog sat to buske i år, men der går nok et par år inden de kan give ribs nok til at lave ribsgelé.
Heldigvis sagde min mor i tirsdags til mig, at en af hendes kolleger havde sagt til hende at han havde ribs og solbær i haven som vi gerne måtte plukke, for han ville ikke få dem brugt - og det skulle han da kun sige én gang - jubiiiiii, det er bare SÅ sødt af ham!!!!
Så i går aftes var min mor, Daniel og jeg på plukke-ribs-tur :)


Vi fik plukket 4 kg ribs som jeg i formiddag lavede ribsgelé af.
Her er ribsene blevet skyllet og er klar til kogning :)



Mine forældre plukkede alle solbær som min mor har lavet solbærsyltetøj af - jeg fik dog også nogle til fryseren som skal bruges når vi laver smoothies :)

3 kommentarer:

  1. Ja det var en dejlig aften med bærplukning. Nu må vi se hvor mange år der går, før jeres nyplantede ribsbuske begynder at give ligeså mange ribs :)

    SvarSlet
  2. Ja, det er spændende :)
    Det er nu også spændende om ribsene får lov til at blive på buskene til de er helt modne, eller om de ender som "legehus-mad" ;)

    SvarSlet
  3. Det ser spændende ud flittige pige :)
    Knus Dorte

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...