menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

mandag den 23. august 2010

Loppefund

Dette smukke ildfaste fad arvede jeg af min morfar, da han døde for 6 år siden. Den har det fineste blå mønster og er min yndlings serverings-skål.

 

I lørdags var jeg en tur på det lokale loppemarked og jeg troede nærmest ikke mine egne øjne da jeg så denne her - som uden tvivl må være i "familie" med den jeg har derhjemme :)

 
Posted by Picasa

Den kostede kun 20 kr.

I bunden står der "JAJ made in England" - det gør der ikke på min morfars, så den må være en kopi af JAJ produkterne.

Jeg har søgt på nettet og fandt denne hjemmeside,
Produkterne kaldes: "Vintage Pyrex" og stammer åbenbart fra 1960'erne. Se lige disse billeder med de smukkeste fade, skåle m.m.
 

 

 
Posted by Picasa


Jeg vil helt klart holde øje med disse produkter på loppemarkeder og i genbrugser fremover!!!

4 kommentarer:

  1. Ihh, hvor er det nogle fine fade:O) Og i skønne farver!!

    SvarSlet
  2. Hvor er de fine!! Godt fundet.. Dem vil jeg også holde øje med :-)

    SvarSlet
  3. Jeg er også helt forelsket i dem - med de smukke farver, fine mønstre og det specielle materiale de er lavet af...
    Jeg HÅBER på at finde flere - og gerne nogle af de gennemfarvede - de er bare flotte!!!
    Kh Tina

    SvarSlet
  4. Jeg er sikker på, at jeg i en genbrugsbutik i Hobro lige har set en eller to skåle med samme mønster som dit fad på billede nummer to bare i en mere rund form :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...