menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

fredag den 4. februar 2011

Eftermiddags-råhygge og opskrift på “kylling i kokosmælk”

Da jeg hentede mine to store guldklumper i går, var det et par børn der glædede sig rigtig meget til at komme hjem til eftermiddags-hygge med rester fra den fødselsdagsfest vi havde holdt i ungdomsklubben aftenen forinden!

Så vi råhyggede med the, boller og lagkage til den helt store guldmedalje – hverken sundt eller nærende, men fantastisk lækkert og dét skal der altså også være plads til engang imellem!!!

2. februar 2011 005

Jeg elsker at prøve nye opskrifter og til aftensmad i går lavede jeg en rigtig lækker og nem  gryderet “kylling i kokosmælk” med kartoffelmos til (opskriften er fra voresboern.dk) – det var en hitter hos børnene og de åd bogstavelig talt!!!

Her kommer opskriften som jeg er nødt til at dele med jer:

Ingredienser:
2 spsk olie
1 lille finthakket løg
1 spsk finthakket ingefær
1 tsk finthakket hvidløg
2 tsk karry
400 g kyllingefilet i strimler
150 g gulerødder i små stave
100 g grønne bønner
½ porre i strimler
¾ dåse kokosmælk
2 dl hønsebouillon
Salt eller fiskesovs
Maziena til jævning

Sådan gør du:
Olien varmes op i en wok eller stor pande. Løg, ingefær, hvidløg og karry sauteres i to minutter.
Kyllingestrimlerne tilsættes og steger i 2-3 minutter. Gulerødder, bønner og porre steges med.
Kokosmælk og bouillon hældes på, og det hele simrer i 10 min. Pas på, det ikke koger.
Smag til med salt eller lidt fiskesovs og jævn retten med maizena udblødt i koldt vand. Server retten med kartoffelmos.

2. februar 2011 008

Velbekomme :)

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...