menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

fredag den 18. februar 2011

En dejlig dag og en smuk natur-oplevelse!!!

Selvom min dag i går egentlig begyndte allerede kl 05.30, så kunne jeg ret hurtigt putte Noah igen og også selv krybe under dynen – og sove helt til kl. 10.45 – fordi min mor havde en feriedag og så lige var så dejlig at tage børnene den morgen!!!

Det var simpelthen fantastisk :) Og så kunne jeg ellers stå op til varme solstråler på et veldækket morgenbord med bla. æg og friskpresset juice – Har jeg fortalt at jeg har en overskudsmor??? ;)

Efter en hyggelig bowlingtur sammen med mine 3 store børn bestemte vi os alle for at køre en tur til Ringkøbing for at se iskrystallerne som er skyllet op på stranden. Det blev en dejlig og smuk oplevelse i selskab med en helt fantastisk solnedgang over fjorden!!!

Her kan man rigtig se de store bunker af is der ligger langs hele stranden omkring fjorden , det er virkelig flot!!!

Vi talte med en kvinde som boede tæt ved fjorden og hun fortalte, at sidste år skete det samme med isen, men ellers ligger det mange mange år tilbage at de har oplevet noget lignende!!!

Børnene hyggede sig helt vildt og kunne virkelig have brugt flere timer på at lege med de kæmpe isblokke som splintredes som glas når de kastede dem ned på isen.

Silje hyggede sig med at lave engle i sneen :)

Bagefter kørte vi en tur hen til Ringkøbing havn. Her fik Silje hurtigt øje på en statue af en fisk. Hun gik hen til den og sagde: “Hej med dig, din lille frække fyr”!! Hvor kom den lige fra?? :)

På havnen står også en anden skulptur, som vi altså ofte har grinet lidt af fordi den ser så sjov ud – Men faktisk har den et ret alvorligt budskab…!!

Den hedder “Survival of the fattest” og er lavet af Jens Galschiøt.

På en plade ved skulpturen stå der:

Jeg sidder på ryggen af en mand

han er ved at segne under byrden.

Jeg vil gøre alt for at hjælpe ham

undtagen at stige ned fra hans ryg.

(Justitia - vestlig retfærdighedsgudinde - efter Leo Tolstoj)

2 kommentarer:

  1. Det ligner bare den skønneste dag, med mormor og krudtugler :)
    Og så er skulpturerne rigtig flotte. Og tankevækkende.

    SvarSlet
  2. Jamen, det var virkelig også en helt igennem skøn dag og så fantastisk når naturen viser sig fra sin smukkeste side :)

    Ja, lige netop tankevækkende er et godt ord til skulpturen!!
    Jeg har læst mig til, at den faktisk var opstillet ved siden af "den lille havfrue" under klimatopmødet for at vække debat!!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...