menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

lørdag den 12. februar 2011

Oline for de mindste (2-3 år)

Mine børn bliver/er blevet introduceret for dét at spille computer i en tidlig alder og de er vilde med det. Det er en fantastisk verden for dem at udforske, med uendelige muligheder og MASSER af læring!!!

Det er virkelig vigtigt for mig at det er ordentlige og pædagogiske spil de spiller og at spillene passer til barnets alder!

Silje, som er 2 år og 8 mdr, elsker at sidde ved computeren, men har stadig brug for en del hjælp til at styre musen. Hun synes det er helt fantastisk hvis mor, far, Daniel eller Freja har lyst til at spille Oline sammen med hende. Hun skal selvfølgelig sidde på første parket og bestemme hvad der skal trykkes på :)

Det er specielt et hit for hende at spille “Bamse og Kylling” eller “Stor & Lille”.

12. februar 2011 112

Men hvis der ikke lige er nogen der har tid til at spille sammen med hende er de tre spil hvor Oline synger, virkelig geniale og Noah på 14 mdr elsker også at sidde i sin høje stol og kigge på, mens han rokker til musikken :)

I det ene spil synger Oline:

  • “I en skov en hytte lå”
  • “Jeg er en lille undulat”
  • “Mba sa’ en lille grøn frø en dag”
  • “Mon du bemærket har”

I det andet spil synger Oline:

  • “Pjerrot sagde til månen”
  • “Bjørnen sover”
  • “Jeg har en flyvemaskine”
  • “Lille Peter edderkop”

I det tredje spil kører Oline i rytmetoget og synger:

  • “Hjulene på bussen”
  • “Petersen og Poulsen”
  • “Jeg er så glad for min cykel”
  • “Ole’s nye autobil”

Alle sangene begynder helt af sig selv og skifter automatisk sang - mens de spiller kan Silje så øve sig i at styre musen og trykke på de forskellige dyr på skærmen som så gør et eller andet skørt.

12. februar 2011 119

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...