menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

fredag den 20. januar 2012

Godt igang med "projekt sundhed, energi og overskud"

Omend det er længe siden jeg har givet lyd fra mig, så lever jeg altså i bedste velgående - og tro mig, jeg mærker at jeg lever!!! (her hentyder jeg til mine ømme mavemuskler, som pludselig og brat er blevet revet ud af deres dvale og sat til at arbejde flere dage om ugen!!!)

Jeg er jo begyndt på mit "projekt sundhed, energi og overskud" - som egentlig startede som "projekt mave", men jeg er blevet klogere siden da!!

Jeg har fundet ud af, at det jo ikke bare sådan lige er til at få en flad mave (selvom det altså stadig er mit store ønske!). Det er nogle svære kilo jeg gerne vil af med (7 kg) og efter fire graviditeter i løbet af 10 år, hvoraf de to sidste kom lige i rap, er jeg godt klar over at jeg må leve med at have en "brugt" krop - og gudskelov for det!! For jeg vil jo ikke bytte mine dejlige unger væk for en flad mave :)

Jeg har nu besluttet mig for, at mit projekt skal hedde "projekt - sundhed, energi og overskud" og jeg er allerede godt i gang!!

Jeg holder mig til kuren "få has på mavefedtet" fra iform.dk (dog ikke til aftensmaden, hvor jeg spiser det resten af familien får, med måde). Det er virkelig lækkert mad der er med i kuren - enkelte ting er dog ikke lige noget for mig, men så har jeg bare erstattet det med noget lignende.
Jeg har overhovedet ikke spist hverken slik, kage eller noget der ligner siden nytår - jeg har dog købt to pakker sukkerfri gul gajol, til hvis nu jeg skulle få lyst til noget sødt, men begge pakker ligger stadig uåbnede i køkkenvinduet - så kuren må altså holde mit blodsukker så stabilt, at den tilfredsstiller min ellers ret så søde tand!!! Fantastisk :)

Og så er jeg jo også kommet godt i gang med at løbe igen og dét er virkelig skønt!!! Jeg har været i Runners Corner, hvor jeg har fået lavet en løbestil-test og har købt nye løbesko, som jeg nærmest ikke kan mærke at jeg har på :)
De er måske ikke så kønne og så ser de ret så store ud... Men de passer til lige netop mine fødder og giver den rigtige støtte... Så det kan jeg godt leve med :) Og hvis jeg skal være helt ærlig, så er de altså også ret store - en str. 42... Sikke kæmpe plader jeg egentlig har!!! ;)

Jeg fik en løbeskade i min fod i efteråret, så jeg har været nødt til at starte stille og roligt op igen. Jeg har fået et løbeprogram walk'n run af en kollega (bare en kopi, så jeg ved ikke hvor programmet er fra). Løbeprogrammet passer lige til mit temperament - det starter hverken for langsomt eller hurtigt ud - det er overskueligt/nemt at huske på mens man løber.
Jeg er godt i gang med uge 2 og løber altså tre dage om ugen - Selvom jeg er blevet rigtig glad for at løbe, så er der selvfølgelig nogle dage, hvor det kan være sværere at overholde aftalen om at løbe med sig selv. Men jeg vil være standhaftig og faktisk så giver det en dejlig energi bagefter :)

Lige et billede fra før løbeturen i morges i det dejligt kolde og smukke morgen-vinter-vejr...


Udover løbet, så er jeg også kommet godt i gang med at bruge mit medlemsskab i fitnesscenteret, hvor jeg træner boxercise og zumba mindst én gang om ugen.

Jeg styrketræner nu også mindst to gange om ugen i Loop cirkeltræning og dét koncept er altså lige noget for mig!!! For det første ligger det meget tæt på min arbejdsplads, så det er nemt at tage derhen efter arbejde. Derudover synes jeg at det er nemt og overskueligt at komme gennem alle maskinerne - istedet for at rende rundt i det almindelige fitnesscenter og forsøge at huske hvilke maskiner det nu er der er med i mit udarbejdede træningsprogram.

I sidste uge fik jeg lavet et Loop-tjek, hvor jeg blev vejet og målt om taljen også fik jeg målt min krops fedtprocent, vandprocent, knoglemasse samt adominal fedt (det farlige fedt som sidder rundt om tarmene). Og så fik jeg udregnet min krops metabolske alder - og hold da op jeg er overrasket (ikke positivt) over resultaterne (som jeg ikke lige er klar til at dele med jer bag skærmene endnu :)!!!

Da jeg fik resultaterne indså jeg at mit "projekt-mave" egentlig bare er en lille del af det store og vigtige "projekt sund krop"!!!

Jeg har fået en ny tid til et Loop tjek om fire uger - og nøj, hvor er det altså spændende at se hvad der er sket med min krop på de fire uger. Jeg synes det er helt vildt motiverende at have dét at se frem til i stedet for bare at stille mig på vægten her hjemme på badeværelset - for jeg er ikke i tvivl om at det vil gå langsomt på vægten.

Nu er det vigtigste fokus, hvad der sker inde i kroppen og dét er spændende!!! Og jeg ved slet overhovedet ikke hvad jeg kan forvente... Iiiihhh altså jeg kan næsten ikke vente til det bliver den 6. februar så jeg kan få udløst spændingen og se resultatet af mine anstrengelser med kost og motion :)

underskrift copy

2 kommentarer:

  1. ihh, hvor lyder det altså spændende det hele... Jeg er også i fuld gang:) Men det derens loop-tjek kunne jo være spændende - hvordan får man lige det??

    SvarSlet
  2. Jeg synes også at det er vildt spændende og motiverende at have fået lavet et Loop-tjek - fokus ændres lidt fra det synlige til det usynlige.
    Jeg er medlem af DitStudie/SportsClub i Viborg og de samarbejder med Loop Cirkeltræning, så jeg kan også træne gratis dér.
    Ved et tilfælde så jeg et skilt om Loop-tjek i centeret og forhørte mig lidt om hvad det var for noget. Og det var jo lige noget for mig, så jeg bestilte en tid... Første gang var gratis og så koster det ellers 29 kr i abb. om måneden eller 39 kr pr gang hvis man ikke vil have lavet Loop-tjek hver måned.
    Men jeg synes det er fedt når nu jeg er i gang med mit projekt, at kunne følge udviklingen og resultaterne af mine anstrengelser :)
    Og så har jeg fået et Loop login, så jeg kan følge min udvikling på nettet - dét er virkelig smart! Så er det hele opstillet i kurver :)

    Det kan klart anbefales!!!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...