menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

tirsdag den 31. januar 2012

Nyt foderbræt og lækkerier til fuglene

I dag kom vores fine nye pileflet foderhus og hvor er jeg bare glad for det!!! Det er den perfekte erstatning for det gamle og jeg er sikker på, at fuglene også bliver glade for det - hvis altså ikke de er blevet alt for fornærmede over forsømmelsen...???


For at lokke fuglene til foderhuset, har jeg lavet noget lækkert fugle mad af svinefedt, havregryn, rosiner, fuglefrø-blanding og fugle-nødder. Halvdelen af blandingen har jeg brugt til at lave hjemmelavede foder-kugler  - Store kogler med en snor i toppen og så er blandingen ellers trykket godt ind i revnerne på koglen... Nu ligger de udenfor og fryser, så de kan blive hængt op i træerne i morgen tidlig... (du kan se her hvordan vi lavede dem sidste år)


Jeg har læst, at de købte foderkugler er direkte farlige for fuglene, da deres kløer kan sidde fast i det net der sidder omkring kuglerne... Vi har mange af disse kugler liggende og de skal selvfølgelig stadig bruges til fuglene. Jeg har derfor taget nogle stykker af dem ud af nettet og lagt dem i "kræmmerhuset" sammen med lidt æbler...
Åh, hvor jeg håber at fuglene snart opdager at der nu er disket op med lækkerier her hos os, for det er SÅ hyggeligt med besøg :)


underskrift copy

2 kommentarer:

  1. ser bare så fine ud.. det må jo klart af prøves...

    SvarSlet
  2. Ja, jeg synes også de er super fine og ret så dekorative... Det tager selvfølgelig lidt tid at lave dem, men det er det værd og så kan ungerne jo være med :) Et hyggeligt lille projekt, der bringer hygge i haven!!

    Kh Tina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...