menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

torsdag den 20. januar 2011

En koselig rød svensk stuga

Øv Øv, jeg er blevet ramt af sygdom – høj feber og meget ondt i halsen – desværre er det en virus og derfor kan jeg ikke få pencilin…

Jeg har været sygemeldt fra arbejde onsdag, i dag og i morgen – og så har jeg været nødt til at melde afbud til weekendtur til Aalborg Musikfestival med klubben fra fredag – søndag – ØV! Nu havde jeg bare glædet mig til den tur SÅ længe!!!

Men, mens jeg ærgrer mig over det, så kan jeg også glæde mig over at vores sommerferie nu er bestilt :)

Vi har i et par år talt om, at vi gerne ville til Sverige for at besøge “Pippi-land” (Astrid Lindgrens Verden). Børnene og jeg har læst flere af Astrid Lindgrens bøger, vi har set filmene og så har vi set Ronja Røverdatter som musical.

Planen var at vi ville bo på campingpladsen der hører til parken – men vi blev klogere!

Vi har selv en camplet, men da vi jo ikke kan være sikre på godt vejr i Sverige, er den blevet sat i “skamme-krogen” i år.

Så ville vi leje en hytte på campingpladsen, men der kan man max bo 2 nætter, hytten er ét stort rum (hvilket ikke er optimalt når vi har 2 små børn som gerne skal puttes tidligt) og så koster det 4735 kr inkl. entré-billetter – dét er dyrt!

Hmm, så har jeg søgt på de omkringliggende campingpladser og der var hytterne umiddelbart heller ikke noget at råbe hurra for…

Så kom vi til at tale om, at når vi nu skulle til Sverige, så kunne det da være hyggeligt at leje en rigtig koselig (hyggelig) rød stuga (hytte) beliggende lidt øde nær skov og sø…

Og så skal jeg lige love for at jeg gik i gang med at finde den helt rigtige stuga til den helt rigtige pris og efter 3 afteners søgen er den nu fundet og bestilt.

www.tantetit.blogspot.com www.tantetit.blogspot.com www.tantetit.blogspot.com

Her skal vi så bo i vores sommerferie 2011. Den er helt og aldeles perfekt hyggelig og med masser af svensk charme! Vi har lejet den i en uge for den nette sum af 4200 kr. Det synes jeg er billigt for en 100 kvm stor koselig stuga!

Den ligger i Vimmerby (Læs ca 30 min kørsel derfra) og bare dét giver den altså lige en ekstra tak opad på charme-skalaen ;)

Jeg glæder mig allerede helt vildt til at opleve Småland sammen med min familie – jeg tror vi får en helt fantastisk ferie!!!

Næste projekt for mig bliver at planlægge hvad vi skal opleve derovre udover at besøge Pippi-land. På listen indtil videre er en rundtur i Astrid Lindgrens fodspor, hvor vi vil besøge:

Har du været der og har gode idéer eller tips til oplevelser mm modtages de med kyshånd :)

6 kommentarer:

  1. http://www.highchaparral.se/
    fantastisk drengested men også fint for piger. De har et show som I ikke må gå glip af hvis I kommer der, med skuespillere og heste så man næsten føler, at man er med i en western film. Der er godt fyldt i højsæsonen og vi var der på en regnvejrsdag, men børnene syntes det var super alligevel.
    Hilsen Charlotte

    SvarSlet
  2. Ej hvor lyder det som en god ide. Kan godt forstå du glæder dig:-) KH Christina.

    SvarSlet
  3. Charlotte - Faktisk har det også været på ønskelisten at komme der til, for jeg har hørt fra flere at det skulle være super godt. Der er dog noget kørsel fra vores hytte og til western byen, så vi blev enige om at hvis vi skulle dertil, måtte vi have en overnatning på deres campingplads. Jeg kunne umiddelbart ikke bestille noget, hverken lige før eller lige efter vores uge i sommerhuset, da alt var optaget. Men senere fandt jeg ud af, at det simpelthen bare var mig der misforstod bookingsystemet og så lykkedes det mig at booke en hytte - fantastisk!!! Det glæder vi os vildt til at opleve :)
    Kh Tina

    SvarSlet
  4. Christina - Ja, jeg synes også selv idéen om en tur til Sverige er rigtig god og specielt lige netop i år, passer det bare perfekt til vores familie. Med 2 små børn, venter vi lige til næste år med at tage turen sydpå på motorvejen og når vi så har 2 store som er vilde med Astrid Lindgrens bøger og figuer, ja så kunne det jo ikke passe bedre.
    Og så er det jo sådan med en oplevelsesferie, at det behøver jo ikke være super varmt og det gør heller ikke noget hvis det regner lidt :)
    Uh, hvor jeg altså elsker at glæde mig til oplevelser ;)
    Kh Tina

    SvarSlet
  5. Psst!!
    Der venter en award til dig på min blog!!

    SvarSlet
  6. Hej- fandt din blog i min søgen efter hytter og elgsafari i småland vha google.

    Mon du har et link til den fantastiske "stuga"?

    Overvejer nemlig sommerferie i det svenske i år ;-)

    Mvh
    Trine trinetrut@hotmail.com

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...