menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

onsdag den 5. januar 2011

Vinter-hygge

www.tantetit.blogspot.com

Jeg holder meget af alle årstider for hver deres charme – jeg kan faktisk ikke sige, at der er noget som jeg ikke holder af ved nogen af dem.

Tilgengæld bliver jeg skuffet, hvis jeg netop bliver “snydt” for den charme, som hører årstiden til. (Fx. synes jeg at jeg i 2010 blev snydt for den dejlige sensommer og at efteråret kom alt for hurtigt.)

Vinterens charme er uden tvivl HYGGE!!! Jeg elsker simpelthen:

  • den mørke kolde tid hvor der tændes masser af stearinlys, fyres godt op i pejsen og hvor der råhygges indendøre med varm kakao og boller, samt brætspil, højtlæsning og filmaftener.
  • naturens vinterhi, hvor træer og planter hviler sig og venter på at solen skal give dem energi til igen at spire med friske grønne blade og blomster.
  • hyggestemningen med lyskæder og olielamper i mørket.
  • sneen som langsomt daler og lægger sig som et hvidt tæppe overalt og afslører spor fra forskellige dyr.
  • julemåneden med ALT hvad den indebærer!

og på INGEN måde føler jeg mig snydt for noget denne vinter. Jeg synes faktisk at vi indtil videre har været umådelig heldige – tænk at have sne hele decembermåneden, det kan jeg ikke mindes at jeg nogensinde har prøvet før.

Selvom jeg elsker den mørke tid, så synes jeg også det er fantastisk når man går den lyse tid i møde - når man fornemmer at dagene langsomt bliver længere…

Jeg glæder mig til forårets komme – men den må altså helst ikke komme endnu! For først vil jeg have lov til at nyde al hyggen noget længere og så må der da meget gerne komme en omgang sne mere, for det er noget så smukt når landet er klædt i hvidt!!! Hvis ikke det kommer, så gør det heller ikke så meget, for vi skal nemlig snart på skiferie til Norge og så skal jeg nok få min lyst til sne styret :)  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...