menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

søndag den 2. januar 2011

Hjertelig velkommen til år 2011

Året, som vi nu har lagt bag os, har budt på rigtig mange skønne oplevelser og dejlige minder som jeg vil huske tilbage på med stor glæde.

Men hold fast, hvor jeg altså glæder mig til at starte på et nyt år - starte “på en frisk” med nye tiltag, som forhåbentlig vil give mig AL den dejlige energi og overskud tilbage, som jeg havde, før jeg startede på arbejde igen, efter endt barsel, sidst i oktober.

Jeg har egentlig haft energien og overskuddet i løbet af dagen, men hver aften når jeg har læst godnathistorie for de store, så er jeg simpelthen blevet ramt af en træthed, som har gjort, at det ganske enkelt har været umuligt for mig at stå op igen. Derfor er jeg nærmest gået ud som et lys ved 20.30-tiden hver aften i 2 mdr. – rimelig deprimerende, for så når jeg jo intet af det jeg egentlig ville have lyst til at hygge mig med om aftenen… Selvfølgelig har jeg jo så fået en masse søvn, som jo også er en vigtig faktor i at kunne fungere i hverdagen og netop have energi og overskud.

Men, nu har jeg besluttet, at den tid skal være et overstået kapitel og jeg vil derfor byde år 2011 velkommen med kyshånd og åbne arme og ser det som en kærkommen lejlighed til at lave nye tiltag i min og familiens hverdag.

Hvad tiltagene er, vil jeg løbende fortælle om her på bloggen, for lige nu har jeg jo blot nogle idéer, men om det fungerer i praksis, det må jo komme an på en prøve.

Ihvertfald er en vigtig faktor for at vi har energi og overskud i hverdagen, at huset er nogenlunde pænt opryddeligt og rengjort, på en ikke-klinisk-men-hyggelig-agtig-måde.

Det har vi allerede gjort noget ved i dag!!! For selvom vi kun har fået et par timers søvn i nat – grundet en fantastisk nytårsaften i al for godt selskab – så har vi formået at få gjort huset fuldstændig CLEAN. Det vil sige, at der i vores hus (læs ALLE rum) lige nu er ryddet op, støvet at, rengjort, støvsuget og vasket gulv.

Derudover er jeg stortset i bund med vasketøjet (når det “sidste” i morgen) og så satser jeg stærkt på, at vi også får vasket vinduer både ude og inde i morgen.

Et bedre UDGANGSPUNKT til start på et nyt spændende år kan man vist ikke få – ihvertfald ikke med vores visioner :)

Dagen i dag har dog også stået på både hygge og afslapning - samt et par timer på sofaen til Morten og Silje – SÅ sødt!!!

www.tantetit.blogspot.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...