menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

fredag den 28. januar 2011

Febersyge børn og opskrift på lækker pastaret

Silje og Noah har været ramt af feber siden onsdag og i dag er jeg så hjemme hos dem (jeg har dog lige været inde og åbne børnehaven tidligt i morges og kørte så hjem igen da de næste mødte ind).

Onsdag måtte jeg køre hjem fra arbejde for at hente dem, da dagplejen ringede og i går havde Morten Silje med til sælgermøde og Noah var med mig på arbejde… Nu er jeg altså bare glad for at det er weekend, så jeg ikke skal spekulere på hvordan vi klarer pasning i morgen!!!

Her er et billede af Noah med over 40 i feber, røde kinder og snot-næse… – godt man har sin sut og puttepude!!! 

28. januar 2011 010 

I går lavede jeg en rigtig nem og lækker pastaret til aftensmad, som jeg lige vil dele opskriften på, med jer. Den kan også sagtens gå som en let frokost.

Pasta med ostesovs, skinke og broccoli:

  • 400 g pastesløjfer
  • 25 g smør
  • 2 spsk hvedemel
  • 4 dl mælk
  • ½ tsk groft salt
  • ½ tsk cayennepeber
  • 75 g mild revet ost
  • 500 g broccoli
  • 150 g skinketern

Sæt vand over til pasta og til broccoli

Lav ostesovs: Smelt smør i en gryde ved middel varme. Rør melet i, til alt smøret er suget op og rør mælken i lidt ad gangen. Pisk til blandingen er jævn og varm op – ca. 5 minutter. Tilsæt revet ost og smag til med salt og cayennepeber.

Del broccoli i små buketter og kog dem 2-3 min. Lad dem dryppe af i en si.

Kog pasta og hæld vandet fra. Vend ostesovsen i sammen med skinketern og den frisk-kogte broccoli.

www.tantetit.blogspot.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...