menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

lørdag den 8. januar 2011

“Juletræ, vi elsker dig altså meget højt!!!”

Da vi i dag kom hjem fra arbejde, skole og dagpleje, tog Silje og Freja hinanden i hånden. De gik om bagved huset, for at give juletræet et stort knus og fortælle det, at det altså stadig er elsket!

www.tantetit.blogspot.com

Og hvorfor gjorde de nu det??

Jo, det gjorde de simpelthen fordi jeg i går læste fælles godnathistorie for dem. Bogen vi læste var det dejlige H.C. Andersen eventyr om det lille grantræ – bare i en ny version med “happy ending”.

www.tantetit.blogspot.com www.tantetit.blogspot.com www.tantetit.blogspot.com www.tantetit.blogspot.com www.tantetit.blogspot.com www.tantetit.blogspot.com

Når man tænker over det, så er det jo egentlig helt vildt så mange træer der bliver fældet og brugt til juletræer, hvorefter de bare kasseres…! Jeg får faktisk helt dårlig samvittighed overfor vores juletræ… godt mine piger har givet det en knuser i dag!!! :)

2 kommentarer:

  1. Den bog har vi også i julekassen og især pigerne elsker den. I mange år har vi boet på Fejø hvor gederne fik lov til at ganske vores juletræ. Det føltes så godt og jeg savner det. Her ved jeg ikke helt hvad jeg skal stille op med træet for jeg kan næsten ikke holde ud bare at smide det ud....

    Hav en dejlig, dejlig weekend.

    SvarSlet
  2. Det er jo det, med de juletræer... Det er en hyggelig tradition som hører julen til, at fælde et træ og pynte det i stuen, men når julen så er ovre og træet kasseres, så får man helt dårlig samvittighed over at det ikke kan bruges til ét eller andet...
    Og ja, at det da så bare kunne bruges til foder til gederne, så er det da mere værdigt end at ende sine dage i affaldscontaineren på renovationen sammen med alle de andre kasserede træer - måske vi skal have et træ med rod i en potte til næste år?? :)
    Kh Tina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...