menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

søndag den 19. juni 2011

Et indlæg om Siljes 3 års fødselsdag i ord og billeder - samt "dagens buket"!!!

I dag har vi fejret fødselsdag her i huset - for Silje-pigen som nu er blevet 3 år - hvor er det vildt!!!

Det var altså idag klokken 15.17 præcis 3 år siden, at Morten og jeg blev forældre til endnu en velskabt lille pige på Viborg Sygehus... En fødsel, som på alle måder lignede de andre to jeg havde været igennem - alle 3 fødsler blev nemlig igangsat med drop (Daniel pga begyndende svangerskabsforgiftning og begge piger pga at jeg var gået 14 dage over termin!!!).

Fødslen forløb fuldstændig planmæssigt og det var simpelthen en fantastisk oplevelse - Efter lidt under 1½ time fra den første ve, kom vores lille guldklump til verden - 4500 gram og 53 cm!!!

Idag er hun så blevet fejret med manér! Først med flag og morgensang ved fjernsynet - for Silje stod nemlig alt for tidligt op til at vi kunne vække hende med sang :) - derefter fik hun gaver mens vi spiste rundstykker...

Her pakker hun gaven op fra sine søskende samt far og mor - en løbecykel og en cykelkurv - hold op, hvor blev hun bare glad for det!!!



Noah sad og sov ved morgenbordet - det lille pus - Men altså, helt ærligt! Han kunne jo også lade være med at stå op kl 05 og så lige for én gangs skyld lade sin mor sove bare lidt længe!!


Noah blev puttet i barnevognen og Freja, Daniel og Morten kørte til et lokalt fodboldstævne, som først ville slutte ved 13.30-tiden - altså på samme tid som gæsterne ville ankomme...

Så Silje og jeg havde travlt med at dække bord samt bage boller og cupcakes - det var ret så hyggeligt!!

MUMS!!! De cupcakes blev lækre!!! Opskriften er den samme som til vores favorit muffins, fordi dem ved jeg er super fantastisk go'e!!! Derefter har jeg pyntet dem med icing-mix købt i "Kop og Kande" samt forskelligt krymmel og sukkerblomster - her pynter de på en cupcake-stander også fra "Kop og Kande"... Jeg havde regnet med, at det var super svært at pynte cupcakes og jeg var egentlig ikke sikker på om jeg skulle gå i gang med det eller ej, men jeg tog chancen og det viste sig, at det faktisk var ret så nemt (eller bedøm selv resultatet - men jeg er ihvertfald godt tilfreds eftersom det er første gang ;) - Til næste fødselsdag vil jeg prøve kræfter med fondant!!

Bollerne er vores favorit-fødselsdags-boller (brusebads-boller fra "Krudtugler og kanelsnegle" da de er super nemme at bage og smager fantastisk - hver gang!!!

Bordpynt er en lilla dug med en bort af gavepapir samt tøsede blok-lys!!


Dagens buket er "bidende ranunkel" plukket i en grøftekant på vej hjem fra sankt hans fest i går aftes!! De pynter da SÅ fint med deres fantastiske gule farve!!!


Endelig kom gæsterne og Silje fík en masse dejlige gaver!
Hun fík:
  • Cykelhjelm
  • Tøj
  • Badebassin
  • Badedragt
  • Sandaler
  • Toilettaske med hårbørste, hårspænder og elastikker
  • Sæbeboble-maskine
  • Barbar-flyvemaskine
  • Penge
  • Shuffle-Book
  • Gavekort til Build-A-Bear


Kaffebordet blev nydt og traditionen tro var der selvfølgelig også vandbakkelses-kagemand - denne gang bagt af min Mutti, som var SÅ fantastisk sød at hjælpe med dét samt at købe ind til aftensmaden (og lave det!) - Hvor er jeg bare heldig at have såden en overskudsmor!!!

Her skærer Silje halsen over på kagemanden sammen med farmor, mens vi andre skriger - bagefter blev der sunget fødselsdagssangen med instrumenterne, hvor Silje valgte tromme, klappe og trampe :)


Derefter blev der leget i haven og hold op, hvor var vi altså bare heldige med vejret - ihvertfald i forhold til hvad meterologerne havde varslet!



Efter lækker aftensmad med oksemørbrad på grill samt hasselback kartofler og salatbar, kørte alle gæsterne hjem. Daniel og Morten er kørt til Viborg for at se en U21 kamp... Jeg har putte de små og lige nu er jeg bare TRÆT og glæder mig over at jeg har en fridag i morgen!!! :)

underskrift copy

12 kommentarer:

  1. Hejsa Titi og familie.
    Tusinde mange gange tak for en fantastisk dag til Siljepigens fødselsdag. Det var bare hyggeligt som altid og Mortens familie er bare så fantastiske.
    Jeg havde da hele formiddagen til at handle ind og bage/pynte kagepigen, så det skal der skam ikke roses for meget for.
    Vi hjalp da hinanden med maden, det er da hyggeligt at stå i køkkenet. Jeg elsker det virkelig.
    Håber I får en god dag i morgen.
    Knus fra din mor ( og far )

    SvarSlet
  2. Stort tillykke med din datter!! I har da vidst haft en dejlig dag!! Og sikke nogle gode billeder af en glad fødselsdagspige :)

    SvarSlet
  3. Tillykke med hende Tina :o)
    Det går bare så hurtig med dem...alt for hurtigt!

    SvarSlet
  4. Hejsa Tina!

    Hjerteligt tillykke med Silje! Der er så mærkeligt at se hun er blevet så stor! Jeg kan huske det som var det den anden dag hun startede i dagpleje hos Henny! Hun er en fantastisk pige - fantastisk storesøster og sikkert også lillesøster, men hun er helt fantastisk med andre små børn - hun passer på dem og sørger for at alle har det godt og de ikke gør noget de ikke må! Det er en "stor" lille pige som i kan være så stolte af!

    Knus Mie

    SvarSlet
  5. Kære Tina

    Stort tillykke med Silje! Vildt så hurtigt tiden går!

    Det ser ud til at være en fantastisk dag - med en meget tilfreds pige.

    Jeg drømmer også om at få prøvet det fondant, men det kræver lige en anledning :)

    Kh Laila

    SvarSlet
  6. Vi takker for en dejlig dag til Silje`s 3 års fødselsdag. Dejligt kaffebord med boller, kagekone og fantastiske kager, selvfølgelig altsammen hjemmelavet. Og så aftensmad med far ved grillen og Ulla i køkkenet - det kan ikke andet blive fantastiskt - og det var det også. Knus fra Kjeld og farmor

    SvarSlet
  7. Kære Mutti:
    Selv tak for en rigtig dejlig dag og tusind tak for hjælpen - du blev min redning!! Og faktisk, så siger det altså lidt (meget) om hvor godt du egentlig kender mig, når du kan ringe kl 11 og spørge om jeg har handlet ind eller om du skal gøre det - blot 2½ time inden vi skal fejre fødselsdag for 18 mennesker :)
    Tak Tak Tak :)
    Kram Titi

    SvarSlet
  8. Hej Rikke
    Tak skal du ha' :) Vi havde en virkelig dejlig dag og jeg er bestemt sikker på, at fødselsdagspigen var meget glad og tilfreds!!! :)
    Kh Tina

    SvarSlet
  9. Hej Line
    Tak :) Ja, det går bare SÅ hurtigt!! Heldigvis har jeg jo stadig én som er mindre, så jeg har ikke helt sluppet det dér småbørnsliv - endnu - Men åh, hvor bliver det hårdt når det er mindstemanden som fylder 3!!!
    Kh Tina

    SvarSlet
  10. Hej Mie
    Mange tak for de rosende ord om Silje - og jeg kan kun tilslutte mig! Hun er bare fantastisk dejlig og vi er bestemt meget meget stolte af hende!!!
    Det er helt mærkeligt at hun ikke længere er hos Henny... Godt vi stadig har Noah dernede!!! :)
    Kh Tina

    SvarSlet
  11. Hej Laila
    Ja, tiden flyver bare afsted!! :)
    Vi havde en fantastisk dag, med en meget glad og tilfreds fødselsdagspige!!
    Det dér fondant kræver netop en anledning og vores næste fødselsdag er til november, så jeg har heldigvis god tid ;)
    Kh Tina

    SvarSlet
  12. Hej Dorthe
    Selv tak for en dejlig dag, som altid når familien er samlet!!!
    Og tak for en skøn dag mandag :)
    Kh Tina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...