menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

tirsdag den 1. juni 2010

"Dagen derpå"

Efter en dejlig veloverstået weekend med en fantastisk barnedåb og 9 års fødselsdag, kunne jeg i dag nyde en mandag, hvor jeg ikke skulle nå noget som helst!!!
Huset er stadig rent og pænt, aftensmaden består af rester af det lækre mad vi fik igår, så jeg kunne bare lave lige hvad jeg havde lyst til - og det trængte jeg virkelig også til!!!
Mens jeg smurte madpakker i morges nød jeg synet af fuglene på foderbrættet, som har noget så travlt :)


Efter morgenmaden skulle Silje på potte. I lørdags tissede hun på den for første gang og det gjorde hun så igen i morges - store pige :)


Silje ville gerne have dukkevognen med hen til Henny (hendes dagplejer) og det fik hun lov til. Det var ikke dukken der skulle ligge i vognen, men derimod den lille trold fra Maileg som Noah har fået i dåbsgave af mormor og morfar. Den har Silje altså kastet sin kærlighed på :)

Silje gik så med dukkevognen og Freja cyklede foran.

Ellers har jeg hygget med min lille nullermand, som nu officielt har fået navnet Noah :)
Åh, hvor er han bare dejlig - han øver i at sidde selv, men er MEGET usikker endnu!!!
Det er altså sjovt når mor griber mig når jeg falder :) Charmetrold!!!

Da det var tid til Noahs formiddagslur gik vi en lang tur. Jeg trængte simpelthen bare til at komme ud i det dejlige solskinsvejr (typisk at det stod ned i stænger i går!!!) og bare nyde alle de dejlige dufte fra alle blomsterne. Syrenerne dufter fantastisk - iiiihhh, hvor jeg savner syrenbusken vi havde i vores have da vi boede i Viborg... Vi sad eller lå så ofte i skyggen under de duftende grene med de smukke lyslilla blomster - jeg MÅ simpelthen have én magen til i min "nye" have!!!
Efter en tur i "anlægget" gik vi forbi genbrugsen, hvor jeg ofte har været inde, men aldrig har købt noget...
I dag så jeg disse 2 par frotté-shorts i vinduet. Jeg synes de er vildt fede, så måtte lige se hvad størrelse de var i og tro det eller ej, det ene par er i Frejas størrelse og det andet par i Siljes... Så dem købte jeg for 25 kr. stykket. Lidt dyrt måske??, men de er overhovedet ikke brugt...
De gule er Frejas...
... og de grønne er Siljes :)

Jeg fandt også denne the-hætte til 10 kr. Det er en total retro-brun Södahl og så passer den perfekt til vores elkedel, som taber varmen ALT for hurtigt.
Morten har ikke set den endnu, men jeg tror bestemt ikke, at den falder i hans smag ;)
Denne smukke metal-dåse kom også med hjem - 3 kr!!! Billigt!

Og en skøn neon-retro bøjle til 2 kr.

Jeg fandt også en sættekasse til 15 kr, et par bøger og et magasin "Vores Børn" til 3 kr pr stk.
Så denne gang gik jeg altså IKKE tomhændet derfra :)
Efter en tur i REMA, var barnevognen blev godt læsset op af gode ting og sager samt madvarer.
Jeg har længe været på udkig efter et melamin-stel til legehuset, da jeg ikke synes at pigerne skal have porcelæn derned og de plastic-stel de har er ret små i kopperne og tallerknerne...
Jeg har søgt på nettet, men har ikke fundet noget som lignede det jeg ledte efter, bortset fra et sæt (måske Haba) som bare var ALT for dyrt i forhold til hvor meget man får for pengene...
Men i dag fandt jeg så det jeg ledte efter i REMA :)
Disse fine små melamin krus til 10 kr stykket og de fine små melamin tallerkner til 15 kr pr. styk. Dåsen er også til legehuset :)
Jeg købte 6 krus og 6 tallerkner, så pigerne kan invitere hele familien til hygge i legehuset... Nu skal jeg bare finde en fin kande som kan bruges dertil :)
Da Daniel kom hjem fra skole, kørte vi til Viborg for at købe nye jeans til ham, da han efterhånden har slået hul på ALLE hans jeans!!!
Vi fandt 2 par og så købte han et spil til nintendo ds og en stor vandkanon for nogle af sine fødselsdagspenge.
Resten af dagen hyggede vi i haven og da Morten sidst på eftermiddagen kom hjem fra arbejde kom han ud til os. Det var bare SKØNT!!!
Morten tændte op i grillen og så grillede vi pølser til børnene og spiste reste-fest-mad på terrassen i den dejlige aftensol.
Efter maden løb Daniel og Freja ned for at spille rundbold, Noah var puttet til natten og Morten og Silje hyggede sig med at synge og lege. Dejligt, så jeg sad helt alene på terrassen og læste det blad jeg havde købt i genbrugsen :)
Da det blev sengetid, puttede Morten børnene og jeg ryddede væk fra aftensmaden og læste godnathistorie for Daniel og Freja (Vi læser "Emil fra Lønneberg" i øjeblikket).
Efter en SÅ dejlig og afslappende dag har jeg haft overskud her til aften til at bage boller og få skrevet 3 indlæg på bloggen :)
Nu er klokken 02.00, Noah sidder hos mig og har lige fået den vælling som han ikke nåede at få, før han blev puttet kl 19.00. De sidste boller er i ovnen, så nu glæder jeg mig til at putte i min seng - jeg kan nok nå at få 4½ times søvn :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...