menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

tirsdag den 11. oktober 2011

Efterårs-pyntede krukker

Nu har jeg jo fortalt både her og her, at vi har været i skoven for at samle mos, kogler og kastanjer til krukkerne udenfor hoveddøren og på terrassen... Nu skal I så få lov til at se det færdige resultat, som efterhånden har pyntet et par uger!

Jeg synes virkelig det er fantastisk, at man bare sådan kan gå ud i naturen og ganske gratis kan samle pynt til sine krukker - faktisk synes jeg, at det er ret vildt hvor lidt der egentlig skal til for at skabe den helt rigtig efterårsstemning udenfor hoveddøren!!!

Bare nogle græskar fra gårdbutikken, æbler fra haven, lyng og chrysanthemum fra Bilka og så det indsamlede pynt fra naturen... Ja, her kommer så lidt billedspam af mit bud på denne efterårsstemning ved hoveddøren og på terrassen...









I de krukker som er dækket af mos, har jeg stauder som kommer igen år efter år - i disse er der f.eks. akelejer. Det smarte ved at dække dem med mos er, at jeg stadig kan have krukkerne stående fremme og pynte, istedet for at sætte dem væk eller være nødt til at omplante... Nu står de sådan her hele efteråret og vinteren lige indtil foråret, hvor de spirer frem igen - dét er da smart!!!

Når mine hostaer, som står i krukker rundt omkring, visner helt ned og er færdige med at stå med deres fine efterårs farvede blade, ja så bliver de også dækket til med fint mos og andet pynt fra naturen...!!!

Husk at vande mosset, da det ellers bliver kedeligt og tørt - eller ta' i skoven og hent noget nyt :)

Jeg håber du er blevet bare lidt inspireret!!!

underskrift copy

8 kommentarer:

  1. Super god ide med at dække krukkerne med mos. og det er blevet rigtig fint med alle krukkerne og den fine bænk den er jeg vild med.

    SvarSlet
  2. Så kom krukkerne på. Hvor ser det bare fint ud. Tror at vejret holder i weekenden, så vil jeg en tur i skoven :)
    kh.

    SvarSlet
  3. Det ser da hammer godt ud :)
    Tak for alle dine ideer.
    Mange hilsner fra Lisa

    SvarSlet
  4. @Ævlebævle: Det er en idé som jeg har fået af min mor - sådan har hun altid pyntet sine krukker udenfor her om efteråret... Og det har jeg så også :)
    Jeg synes idéen er go' fordi det er gratis, pynter fint og efterårsagtigt og så kan børnene være med på både skovtur og til at pynte... Det er ren win win :)
    Kh Tina

    SvarSlet
  5. @Lena:
    Ja, så kunne jeg endelig få taget billeder af mine krukker :)
    God idé med en tur i skoven i weekenden - vejret ser ud til at blive fantastisk!!!
    Måske du så også skal samle ind til krukke-pynt??
    Kh Tina

    SvarSlet
  6. @Lisa:
    Mange tak for din søde besked - dén varmer :)
    Dejligt at du kan bruge mine idéer!!!
    Kh Tina

    SvarSlet
  7. Sikke nogle gode ideer! Dem vil jeg helt klart huske på :)
    og hvor ser det hyggeligt ud! :)

    SvarSlet
  8. Hej Rikke
    Dejligt at høre at du kan bruge idéerne :)
    Og ja, det er da hyggeligt at pynte lidt op til efteråret udenfor og ikke mindst gøre brug af naturens gratis glæder!!!
    Kh Tina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...