menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

søndag den 9. oktober 2011

Så er det nu der kan samles hasselnødder til jul!!!

Hvor er det altså bare fantastisk med alle de dejligheder naturen byder på her i efteråret - det er virkelig noget som jeg sætter stor stor pris på!!!

Jeg elsker at samle ting i naturen - ting som kan spises og/eller pynte... og som jo osse er helt og aldeles gratis!!!

Her i weekenden har jeg samlet noget i den spiselige genre... jeg har nemlig samlet hasselnødder!

En stor skål friske hasselnødder, som nu skal hænge til tørre i en nylonstrømpe i garagen indtil julen begynder at banke på... - dét er da fantastisk!!! :)


underskrift copy

3 kommentarer:

  1. lækkert.... Jeg fik lige en stor stak valnødder af en nabo i går... så dem må jeg prøve at tørre for første gang...

    SvarSlet
  2. -Vi har et træ lige udenfor døren, men har aldrig prøvet at tørre dem. Er det bare sådan man gør. Altså hænger dem til tørre et koldt sted i en nylonstrømpe??
    Kh Mette

    SvarSlet
  3. @CS: Uh, valnødder... hvor lækkert altså! Dem har jeg aldrig prøvet selv at samle og tørre!!! Spændende :)

    @Mette: Det er ihvertfald dét jeg før har gjort og de er blevet ret lækre - faktisk kan de også godt spises selvom de er helt friske... Men jeg synes de er mere lækre når lige de har tørret lidt :)
    Du må ud og samle ind, for det er da ærgerligt hvis de går til spilde - du kan sagtens se om der er orm i, for så er der et "fint" lille rundt hul i nøddens skal :)
    God fornøjelse!!!
    Kh Tina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...