menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

lørdag den 22. oktober 2011

Så er krea-hjørnet blevet indviet... (Inkl. lidt praktiske idéer :)

Nu gik jeg lige her og troede, at det dér krea-hjørne var mit... men jeg kan åbenbart godt tro om igen ;)

Da vi her til aften kom hjem fra 3-års fødselsdagen hos kusinen i Skanderborg, skulle pigerne se mit omtalte nye krea-hjørne... Da de åbnede døren ind til kontoret jublede de af begejstring og synes det var blevet SÅ fint!!!
Da jeg fortalte dem, at det er her mor nu kan sidde og hygge sig med at male, klippe/klistre og alle mulige andre krea ting - var der julelys i øjnene på Silje... og da hun med sine smukke kastanjebrune øjne så op på mig og sagde: "Åh mor, må jeg ik' godt male nu??", ja så kunne jeg altså bare ikke sige nej :)

Så nu er krea-hjørnet altså blevet indviet af mine små krea-tøser!!! :)


Og så lige et par praktiske idéer, når ungerne skal male:

  1. Vi har en gammel voksdug, som vi har brugt i flere år, til at lægge på bordet når ungerne skal være kreative på den ene eller den anden måde... Voksdugen er efterhånden fyldt med gamle male-pletter, men det synes jeg bare er super charmerende, fint og hyggeligt :)

    2. I stedet for at bøvle med forklæder, har jeg fundet et par gamle t-shirts som de nu kan bruge til at 
        male i og som kan "bo" fast her i krea-rummet :)


   3. For at gøre det mere overskueligt for børnene at male med flere farver, har jeg købt et par billige 
       paletter (måske i Tiger eller Søstrene Grene?)... Og de kan sagtens styre dét med at bruge én pensel til
       hver farve... - jeg skal bare lige have købt nogle mere børnevenlige pensler!


   4. Jeg har for et års tid siden investeret i et stort udvalg af akryl maling -  36 forskellige farver i blank og 
       metallic - det har jeg bestemt ikke fortrudt!
       Det er rart at have en masse at vælge imellem til lige netop dét projekt man har gang i - og så er det
       rart ikke sådan at skulle "spare" på malingen... Vi har ihvertfald nok til de næste par år :)



underskrift copy

4 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud - og tak for tipsene, dem vil jeg klart huske på når ungerne lige bliver gamle nok til at styre en pensel ;) Hvad skal man gå efter, når man skal finde en børnevenlig pensel? Skal de have kortere skaft?
    Er godt nok selv uddannet pædagog, men har ikke nået at arbejde ret længe inden for faget inden jeg gik fra på barsel, og derefter orlov/ny barsel og frivillig opsigelse :)

    SvarSlet
  2. Hvor ser det bare skønt ud, med sådan et krea-hjørne. Jeg drømmer om at have en hylde i kreaskabet med ting som min datter frit kan benytte - det må snart sættes i værk.
    Kh Christina, som lige har meldt som som fast læser, og som i øvrigt kender "kusinen i Skanderborg", (er veninde med Anette :) ) - du skal også være velkommen til at kigge forbi min blog.

    SvarSlet
  3. @Uglemor:
    Dejligt du kunne bruge mine tips :)
    De pensler jeg har er simpelthen alt for lange - så jeg vil på udkig efter nogle som er knap så lange og helst også tykke i skaftet :)
    Ærgerligt at du ikke har nået at få brugt din uddannelse - men hvor må det være fantastisk dejligt sådan at kunne gå hjemme med børnene!!!
    Kh Tina

    @Christina:
    Velkommen til :) Sjovt at du også kender den dejlige familie i Skanderborg - jeg kigger selvfølgelig også ind til dig :)
    God idé med en krea-hylde til datteren - mine piger får helt sikkert også en hylde i skabet på kontoret til deres ting!!
    Kh Tina

    SvarSlet
  4. Jeg er glad for uddannelsen, den har gjort mig til den jeg er i dag, men er ikke ked af ikke at bruge den - desværre synes jeg ikke der er den tid til børnene i institutionerne mere som der burde være, ALT for meget administrativt efter min mening (og da jeg også er kontoruddannet, og ikke vil det mere, så har jeg ligesom fået nok af det administrative)

    Jeg må på jagt efter nogle korte tykke pensler, så jeg har når ungerne lige pludselig er klar på at male også - Tror Luna bliver en lille KREA-tøs yndlingslæsningen er PANDUROs hobby katalog ;D

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...