menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

lørdag den 18. juni 2011

Et indlæg om at holde ind til siden når vi er på farten og gribe de fantastiske oplevelser der ligger lige foran os!!!

Her hjemme hos os er vi ret vilde med dyr (næsten alle slags!) - de er spændende, fascinerende og sjove!!! Og så er de helt igennem U-forudsigelige og byder derfor altid på nye dejlige oplevelser (og her mener jeg både hjemme, i naturen og i zoo-parker!)

Når vi sådan er på farten i bilen spotter ungerne på bagsædet jo altid køer, heste, får, rådyr osv. på markerne. Nogle gange, når vi har tid, holder vi ind - slukker motoren og ruller vinduerne ned... Og så sidder vi bare dér mens vi peger, studerer dyrene, hører deres lyde (hvis de er tæt ved vejen selvfølgelig!) og får en go' snak om dem og det de gør - det er bare SÅ hyggeligt!!!

Sidste lørdag - på vej hjem fra Århus - kom vi forbi vores favorit-ko-holde-ind-sted som vi ret ofte kører forbi, fordi det ligger på vejen til/fra Viborg... Køerne gik helt ude ved vejen, så vi holdt da lige ind for igen at se nærmere på de søde nysgerrige Limousine-køer, de små kalve og den kæmpestore muskuløse tyr med ring i næsen!!! - og ikke mindst høre dem brøle!!!



I tirsdags - da børnene og jeg var på vej hjem fra fodbold i Viborg - havde vi en ret spændende oplevelse lige her med disse køer... For da vi kom kørende, kunne vi på laaang afstand se at køerne igen stod helt ude ved vejen og børnene ville bare SÅ gerne hilse på dem igen og måske var vi så heldige at tyren denne gang ville stå ved vejen!!!

Der kom ingen biler, så jeg kørte over i modsatte kørebane og holdt helt ind ved siden af hegnet - Først da gik det op for mig at der faktisk stod en ko udenfor hegnet... Og hvad gør man så??

Ja, allerførst ta'r man da lige et billede :)


Derefter bakker man og kører ned til gården for at fortælle bondemanden at én af hans køer synes at "græsset er grønnere på den anden side af hegnet"... Men desværre er der ikke nogen hjemme på gården...

Så kører man tilbage og ringer til Falck på tlf 70102030... Men min mobil er løbet tør for strøm - PIS og typisk mig!!!

Så stiger man ud af bilen, hvorefter koen bliver lidt forskrækket og løber ind på kornmarken...


Så overvejer man lige et kort øjeblik om man mon selv kan klare situationen og liiiige åbne hegnet op indtil marken så koen bare sådan lige kan smutte ind til sine venner igen - problemet er bare at jeg er ret så bange for at få stød...

Men så kigger man lige derhen hvor der kan åbnes og så finder man ud af at det dér med at få stød vist nok er det mindste problem...! For den kæmpestore muskuløse tyr som står lige netop dér og pruster, skal jeg bare på ingen måde i kambolage med!!!


Så går man halvt ud på vejen og venter på at der skal komme en bil som forhåbentlig har en mobiltelefon...

I den første bil der kommer, sidder der en kvinde i 50'erne og hun ignorerer mig fuldstændig! Og det til trods for at jeg står halvt ude på vejen og vifter med begge arme!!! Jeg var målløs - tænk at være SÅ ligeglad med at andre har brug for hjælp - tænk hvis jeg havde haft en person i bilen som var kommet til skade!!! Flot siger jeg bare og jeg håber at hun havde en MEGET god grund til ikke at holde ind (for det kan jo selvfølgelig godt være!)...

Næste bil holdt ind med det samme og da jeg havde forklaret ham situationen sagde han at han kendte forældrene til dem der har køerne og at de bor henne på nabogården - dér ville han så lige køre hen!!! Tak for det, det var da helt fantastisk :)

Og så kunne jeg ellers stå og vente på hjælp imens jeg kunne nyde det søde og sjove syn :)
Jeg gik hen til min egen bil, hvor børnene sad fuldstændig måbende for nedrullede vinduer og stirrede på alle de højtbrølende køer, kalve og tyr - Dét var bare en fantastisk oplevelse!!!!


Ejeren til kørerne og 4 andre mænd troppede op, takkede mig rigtig mange gange og så overlod jeg den frække udbryder-ko til dem :)

underskrift copy

2 kommentarer:

  1. Ja nogle gange går tingene ikke helt som ventet, men godt at du tog dig tid til at hjælpe. Fin blog du har, kan godt lide din skrivestil, jeg læser med fra nu

    SvarSlet
  2. Hej Ævlebævle
    Tusind mange tak - hvor er det sødt af dig at lægge så dejlig en besked!!! Og velkommen til - jeg er SÅ glad for at du har lyst til at læse med her hos mig :)
    Jeg kigger ind til dig!!!
    Kh Tina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...