menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

onsdag den 22. juni 2011

Et indlæg om en helt igennem fantastisk - Plan B!!! (Blink Blink - Advarsel om MEGA-billedspam!)

Som jeg fortalte i dette indlæg, så kørte Silje og jeg til Århus i mandags, hvor vi sammen med farmor skulle indløse dét gavekort på en Build-A-Bear, som Silje dagen før, netop havde fået af farmor...

Forventningerne var høje - nok mest hos moren og farmoren, som også for et par år siden havde været afsted sammen med Freja, og derfor ved hvor stor en oplevelse det er sådan at lave sin helt egen bamse - fantastisk koncept, by the way!!

Nå, men skuffelsen var altså ret så stor da vi mødte dette...


ØV ØV ØV hvor typisk altså!!! - og der stod altså intet om det på hjemmesiden (i så fald, har det ihvertfald stået så småt at vi ikke har set det!!)

Nå, men så måtte vi jo ty til en Plan B!

Plan B indbefattede:
  • En smut forbi Sunset efter tre sandwich "to go"!
  • En tur i H&M, hvor Silje - som et lille "plaster på såret" - fik en fin fin Hello Kitty paraply af farmor!

Herefter gik turen til Tangkrogen og "Sculpture by the Sea" (hvor jeg jo stadig havde til gode at se 3/4 af udstillingen!!). Her tilbragte vi intet mindre end 4-5 dejlige, hyggelige, og spændende timer!!!

Det var simpelthen en helt fantastisk eftermiddag, som vi alle tre NØD!!
Der var tid - for både barn og voksne - til at fordybe sig, være nysgerrig og undersøgende, spise Sunset sandwich på et tæppe i græsset med udsigt ud over den smukke Århus Bugt, kaste sten i vandet, gå balance på de store "gå-balance-indbydende"-sten på stranden, samle grene i skoven, lege med de sjove mærkelige spejle samt holde velfortjente hvil undervejs for at nyde naturen, udsigten og skulpturerne!!

"Nøglehullet" peger direkte mod New Zealand

"Tihi... Se, den har en numse!!"


 "Se mor nu drikker jeg cola" - Silje har altså bare fået vand i coladåsen, hun kan nemlig ik' li' sodavand :)

 Den levende skulptur "Joy"












Ja, og sådan kan man altså være heldig at blive nødt til at gøre brug af Plan B, som viser sig at være den allermest fantastiske plan overhovedet!!! Vi var ihvertfald enige om, at det da er fedt at vi nu får endnu en kvalitetsdag sammen i Århus, når nu vi mødes næste gang for at indløse gavekortet :)

Silje faldt i søvn da hun satte sig i autostolen - min fantastiske store dygtige pige - hvor er jeg bare STOLT af hende!!! Hun har bare nydt dagen i fulde drag, gået hele vejen og slet ikke på ét eneste tidspunkt brokket eller pylret - hun har kort sagt RÅ-HYGGET sig!!!

På hjemturen plukkede jeg en lille buket valmuer og satte dem i vand lige med det samme i håb om at de så ikke ville falde sammen... Men desværre var de allerede døde næste morgen - heldigvis fik jeg dem foreviget her i bilen - for smukke, dét er de!!!


Aftensmaden blev hottere med det hele (altså kun det hele til Morten, for jeg er nemlig ikke til hverken rå løg, sennep eller syltede agurker!) - det var nemlig "National Hotdogdag" i søndags, hvor vi jo fejrede fødselsdag og derfor ikke fik hottere... Så mandag blev det altså fejret herhjemme hos os :)


OBS!!! Skulle du have lyst til at se udstillingen - hvilket jeg klart vil anbefale dig! - så kan du sagtens nå det!! Udstillingen stopper nemlig først den 3. juli :) Læs evt mere her
underskrift copy

6 kommentarer:

  1. Først vil jeg da lige sige at det eddersparkme er for dårligt at der ikke stod noget om lukningen på hjemmesiden. Jeg ved bare hvor meget børn glæder sig og kan mærke skuffelsen helt ind i hjertet. Men men men hvor var det en fantastisk plan b, det er nogle skønne stemningsbilleder, sidder faktisk og overvejer og jeg skulle tage den lille familie med en tur derned. Jeg håber i får en ligeså dejlig dag, når butikken åbner igen og der skal laves en bamse til prinsessen :o)

    SvarSlet
  2. Det gode må være, at I forsat har en tur i Build-a-bear til gode.

    - og man kan bare se, at Silje nyder at have mor og farmor for sig selv. Det plejer også altid at være et hit hér.

    Jeg ville ønske at jeg lige skulle et smut forbi Århus, så jeg kunne se udstillingen, men må nøjes med dine billeder.

    SvarSlet
  3. Hej Kathrine
    Ja, det var virkelig fordårligt - min svigerfar har også skrevet en klage til dem, for det er jo ikke ok at møde en lukket butik, når man HAR tjecket åbningstiderne på nettet... Der burde ha' stået med fed skrift at butikken var lukket de og de dage...
    Men altså, heldigvis var Plan B en kæmpe succes og faktisk er jeg nærmest helt lettet over at butikken var lukket, så vi kunne få dén oplevelse på Tangkrogen med :)
    Husk, at hvis I skal afsted, så er det faktisk umuligt at køre med klapvogn på ruten (1½ kilometer), som både er på græs, på strand og i skov...
    Husk at købe brochuren for børn, da den er skrevet på et dejligt forståeligt sprog :)
    Og så er det måske bedst en hverdag.. For sidst vi var afsted (godt nok søndag - pinsedag) var der propfyldt med mennesker, men denne gang var der stort set ingen og så er det altså bedst, synes jeg :)
    Jeg er da spændt på at høre om I kommer afsted... Ellers må I afsted næste gang, for måske det er her hvert andet år?? Ihvertfald var det her også i 2009 :)
    Kh Tina

    SvarSlet
  4. Hej Rie
    Det er nemlig rigtigt, for det er jo helt fantastisk at vi stadig har Build-A-Bear oplevelsen til gode!!! :)
    Silje har helt klart sat stor pris på at være helt alene afsted sammen med mor og farmor - hun har fuldstændig hvilet i sig selv og bare NYDT det!!
    Du bor selvfølgelig ALT for langt væk til lige at smutte en tur til Århus :) Men så er jeg da glad for at jeg kan vise dig lidt her på bloggen, så går du jo ikke helt glip af det ;)
    Vi blogges ved!!
    Kh Tina

    SvarSlet
  5. Ja - det var en skuffet mor og farmor der stod udenfor Build-a-Bear forretningen - men det har vi så heldigvis til gode. Og Silje havde helt sikkert en fantastisk dag i den smukke natur omkring Århus. Det havde Tina og jeg bestemt også. Vi glemte totalt tiden og pludselig havde vi bare gået i 4 timer. Fantastisk at Silje bare gik og hyggede sig. Tak for en rigtig hyggelig dag.

    Knus fra farmor

    SvarSlet
  6. @Dorte: Selv tak for en fantastisk dag, hvor vi nemlig totalt glemte tiden - det var simpelthen SÅ skønt bare at NYDE at være sammen!!! Og Silje - hun havde en vidunderlig dag med farmor og mor helt for sig selv :)
    Så må vi afsted igen engang efter sommerferien!!!
    Kh Tina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...