menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

mandag den 6. juni 2011

Et lille indlæg om Siljes første dag i børnehaven

I onsdags havde Silje sin aller første dag i børnehaven og det gik bare SÅ godt!!!

Her er et billede af Silje inden vi gik ind i børnehaven - tænksom, undrende, sød og dejlig ser hun ud!!


Tre timer var hun selv i børnehaven og da vi kørte hjem havde vi denne snak:

Silje: "Moar, mine venner ville gerne lege med mig! Men ik' den store dreng - han spurgte om jeg havde slået den anden dreng."

Mig: "Hvad sagde du så lille skat??"

Silje: "Jeg sagde bare: "Nej, det har jeg godt nok ik'! Jeg sidder bare og laver puslespil her!""

Ja, og så måtte jeg altså lige klemme en tåre, for det dér var bare SÅ sødt!!! Så går det virkelig op for mig hvilke udfordringer hun kommer ud for og så bliver jeg SÅ stolt, når hun udviser, at hun er klar til det og lige ved hvordan hun skal tackle det - hun er bare fantastisk!!

underskrift copy

4 kommentarer:

  1. Ja, de bliver altså hurtig store - og kan meget mere selv, end vi forældre er klar over.

    Held og lykke med hende.

    SvarSlet
  2. Hejsa.
    Ja helt enig. Silje er bare fantastisk.
    I Søndags ville jeg i Biografen med Daniel og Freja og måske Silje. Jeg var lidt i tvivl. Vidste ikke rigtig om hun ville kunne sidde stille o.s.v. Men hun kom med og var nærmest en dreven biografgænger. Valgte selv det slik hun gerne ville have. Da vi kom ind i salen fik hun en pude at sidde på,tog 3d briller på og så hyggede hun sig bare.Sad helt stille og så filmen Orla Frøsnapper. På et tidspunkt sagde hun: han er godt nok sur ham Orla.
    Hun bliver faktist først 3 år d. 19 juni. Så Mormor er bare stolt.
    Knus.

    SvarSlet
  3. Åh jeg kender SÅ godt den der følelse... Vores yngste startede også sit børnehaveliv i onsdags. Hun bliver 3 år her d. 15. Synes det er helt vildt, at hun allerede er så stor... og så alligevel en lille bitte fis i forhold til alle de store unger i bhv.
    Synes at din datter lyder til at ta' det på den cool måde med bhv - det er da fedt! ;-)
    Kh Stine

    SvarSlet
  4. @Rie: Åh ja, det går bare SÅ hurtigt med at blive stor og jeg synes det er fantastisk og rørende at opleve den rivende udvikling min lille store pige er i lige nu!!
    Tak :) Jeg er slet ikke i tvivl om at hun nok skal klare sig i den stor børnehave selvom det kan være lidt skræmmende for mig at tænke på alle de nye børn og voksne hun nu skal forholde sig til :)

    @Mutti: Ja, hun er bare SÅ dejlig, dygtig og helt fantastisk!!! Det er imponerende som hun bare suger til sig af alt hvad der foregår omkring hende!! Og flot at hun sådan kan blive opslugt af en film i biografen allerede nu - og ikke mindst at hun kan forstå den!! :)

    @Stine: Ja, det er ret skræmmende at sende sin lille mus i børnehave - en stor omvæltning med masser af nye indtryk, rutiner og ikke mindst at kunne begå sig blandt en masse andre børn med alt hvad det indebærer af sociale kompetencer - pyhha!!!
    Men det er jo fantastisk når de netop er klar til alle disse nye udfordringer - det er måske nok sværest for os forældre at "give slip"...
    Jeg håber også at det er gået godt med børnehavestarten for jer!!??

    Kh Tina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...