menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

mandag den 13. juni 2011

Et indlæg om vores hyggelige eftermiddag til "Sculpture by the Sea 2011"

I dag fik jeg lokket Morten og børnene med til Tangkrogen i Århus for at se den fantastiske udstilling "Sculpture by the Sea 2011" langs med stranden - hold op, hvor var det bare imponerende!!!

Det er ganske gratis - men vi betalte dog 50 kr for parkering, for at slippe for at køre rundt efter en ledig gratis p-plads, der var nemlig rigtig rigtig mange mennesker!!!

Vi købte også et børne-hæfte til 25 kr - hvori der er skrevet om hver enkelt skulptur på et let forståeligt sprog (det var faktisk også det hæfte der appelerede bedst til min manglende viden om kunst :) Hæftet for voksne koster 40 kr...

Vi synes det var spændende, fascinerende og sjovt at se skulpturene og læse om kunstnerens tanker og budskab med lige netop hans/hendes kunstværk...






Dette var det sidste kunstværk vi så, for med alle de mennesker på stranden, ville det være helt umuligt at komme frem med en dobbelt-klapvogn...
Desværre Øv! Øv! Vi måtte vende om...


Jeg har det altså slet ikke godt med at jeg ikke så det hele, for jeg føler at jeg er gået glip af noget... Så jeg er nødt til at komme afsted igen inden den 3. juli hvor udstillingen stopper - alene eller sammen med nogen, nu må vi se... :)

Ps: Husk regntøj hvis du skal ind og se udstillingen!! For der er opstillet et hus, hvor det regner inden i og det regntøj man kan låne er totalt gennem-vådt :)

underskrift copy

10 kommentarer:

  1. Tusen takk for fin kommentar hos meg:)
    spennende bilder du viser.
    Klem Nina

    SvarSlet
  2. @ Nina: Selv tak - og tillykke med prinsessen :)

    Kh Tina

    SvarSlet
  3. Jeg er lige så facineret af udstillingen som du, vi var der en almindelig hverdag, og da var der ikke så mange mennesker- jeg håber det lykkes for dig at se resten af udstillingen, især synes jeg skovdelen var alt for skøn ;o)
    Jeg har lidt billeder på min blog
    (Goplerne) måske en "frister"

    SvarSlet
  4. Forleden kørte jeg bare lige forbi langs udstillingen, og nøj det så bare rigtig fedt ud! Det lyder som en skøn dag i har haft. ;0) Mvh Dorthe

    SvarSlet
  5. Kære Lis
    Ja, det var jo nok en almindelig hverdag vi skulle have valgt - men nu passede det lige med at vi alligevel skulle til Århus pinsedag... Men det ender jo så med at jeg alligevel må afsted en hverdags aften - det kunne nu også være hyggeligt at nyde en aften-is dernede ved vandet - så det er da det vi skal ;)
    Jeg er altså også ret ærgerlig over at vi ikke lige havde tænkt over at en dobbeltklapvogn ikke lige egner sig til menneskemylder og strandterræn - for netop skovdelen MÅ jeg bare se :)
    Jeg kigger da lige ind til dig!!!
    Kh Tina

    SvarSlet
  6. Tak for tippet med regntøj, det husker jeg lige! Hvorfor var der så mange mennesker? Bare fordi det var weekend måske? Jeg skal nok ned og se det på en hverdag så... :)

    SvarSlet
  7. @Dorthe: Det er virkelig fedt - også selvom man som jeg ikke har en døjt forstand på kunst :)
    Jeg synes det er fascinerende at tænke på kunstnerens faser med udtænkning, budskab, proces og så endelig det færdige resultat...
    Det var en rigtig dejlig dag, hvor vi også havde tæpper og madkurv med :)
    Kh Tina

    SvarSlet
  8. @Stine:
    Velbekom :) Vi havde ikke regntøj med, vi vidste det jo ikke - men det ta'r vi med næste gang, for det er da lidt sjovt at kunne "gå indenfor i regnen" :)
    Ja, jeg tror helt bestemt at det var fordi det var weekend at der var så mange mennesker - og så var vejret jo også godt!!
    Du må derned - det er jo med at benytte sig af de gratis glæder der byder sig :)
    Kh Tina

    SvarSlet
  9. Sjovt - Kjeld og jeg havde også talt-om at tage derud i mandags - men Kjeld havde ikke lige mod på det - så jeg er helt sikkert med -når I ønsker at komme derud næste gang - og så er vi lidt flere hænder til at bære de små - så vi undgår klapvognen - for det skal helt sikkert foregå på "gåben". Glæder mig.

    SvarSlet
  10. Hvor hyggeligt Dorte - jeg er klar! Dét må vi altså gøre!!! Måske nu på mandag om aftenen?? - så kan børnene og jeg komme og hente dig!!
    Jeg glæder mig også :) Vi snakkes jo ved i morgen, så kan vi lige aftale nærmere :)
    Kram Tina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...