menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

fredag den 24. juni 2011

Et indlæg om snarlige jordbær af egen avl!!!

Jeg har i dag til morgen været en smut nede i baghaven for liiiige at tjecke hvordan det går med vores kære jordbærplanter i højbedet... Og ved I hvad? Der er faktisk ret mange bær på og nogle af dem er faktisk ved at være fint røde og måske nok plukkeklare allerede her i weekenden!!!

Nøj, hvor jeg altså bare glæder mig helt vildt til at sætte tænderne i vores allerførste røde jordbær af egen avl nogensinde!!! Dét bliver altså STORT!!! :)

Vi har altid været vant til at min nu afdøde morfar leverede jordbær hele sommeren... Han havde nemlig et kæmpe-gigantisk stort jordbærbed og troppede ofte op med store skåle fyldt til randen med de lækreste røde bær...

De seneste år har vi måtte "nøjes" med købe-jordbær og de er altså også rigtig gode og uden tvivl bedre end "slet ingen", for herhjemme eeeelsker vi jordbær og der er bare ikke noget bedre end dén dejlige, friske og søde smag af dansk sommer...!

I går aftes, da børnene var puttet, guffede Morten og jeg en bakke danske jordbær med fløde og sukker - Uhm!!! (og børnene? Nej de gik altså ikke glip, for de havde nemlig allerede guffet en bakke om eftermiddagen ;)


underskrift copy

2 kommentarer:

  1. Hmmm....Herhjemme må vi slås om bærene. Har simpelthen SÅÅÅÅÅ mange planter, og de leverer de kæmpeste jordbær jeg længe har set. Men hver dag jeg jubler over en snarlig rødmet jordbær, må jeg erkende, at fuglene er hurtigere end jeg :-S Og det dog på trods af at jeg har været så ondskabsfuld at smide net over.... Og hamret pløkker i....osv. Måske det er sneglene....eller myrerne....eller arghhh. Irriterende er det i hvert fald. For når det kommer til MINE jordbær, så deler jeg altså ikke med nogen. Udover min familie self ;-)
    Er pænt misundelig....
    Tina.

    SvarSlet
  2. Hej Tina
    Øv, hvor irriterende, at fuglene, myrerne og sneglene ikke kan lade jeres lækre bær være i fred!!! Sidste år fik vi heller ikke en eneste - der var vist også kun tre bær i alt - for dem spiste fuglene nemlig... Vi havde så heller ikke net over, som I har...
    Men i dag har vi så lige plukket en lille skål-fuld jordbær af egen avl og faktisk også et par hindbær :)
    Kh Tina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...