menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

onsdag den 15. juni 2011

Et indlæg om at nyde en dejlig og rolig aftentur i skoven - helt alene!!!

Engang imellem trænger jeg til at koble lidt af og bare være mig selv - og det er der jo nok ikke noget at sige til, for jeg er jo PÅ med børn hele dagen, både på mit arbejde og herhjemme (misforstå mig nu ikke, for jeg er bestemt meget glad for både børnene på mit arbejde og mine egne!! :)

Men her til aften overlod jeg altså putningen af børn til Morten - tog min hyggelige plastic-flet-taske og gik en tur op til skoven som ligger blot 100 meter fra vores hus...

Hvor var det bare hyggeligt og dejligt at kunne gå dér i mine helt egne tanker og NYDE stilheden, fuglenes sang, og de mange fine vilde blomster - lyserøde, lilla, hvide og gule - som stod og lyste op i vildnæsset mellem det høje grønne græs!!


De smukke hunde-roser med den sarte rosa farve...


... og de duftende hyldeblomster - som egentlig var dem jeg var på jagt efter :)


Mens jeg plukkede hyldeblomster faldt der pludselig noget ned fra busken og ramte min fod - lidt forskrækket blev jeg, men jeg måtte altså lige undersøge nærmere hvad det var for noget...

Det var en guldsmed - jeg har altid været meget fascineret af guldsmede, de har så smukke farver, men jeg har aldrig før set én så tæt på... Hvorfor den ikke fløj, det ved jeg altså ikke, men jeg fik den løftet op i hyldeblomsterne igen, så jeg kunne se lidt nærmere på den - er den ikke smuk??

Jeg har googlet den til at være en "Blå Libel" og på den blå farve kan man se, at det er en fuldvoksen han...



Og her ser du så aftenens høst - buketten pynter allerede i vindueskarmen... Hyldeblomsterne står i køkkenet og dufter helt fantastisk... Og så skal der laves hyldeblomst-saft!!!


underskrift copy

4 kommentarer:

  1. Nej, hvor rart at koble lidt af. Der skal ofte ikke så meget til.

    Hyldeblomst - det er altså sommerens favoritdrik. Blomsterne hos os var ikke sprunget helt ud, så det må vente til vi kommer hjem.

    SvarSlet
  2. Du er bare fantastisk - Tina - hvor hyggeligt og inspirerende.

    SvarSlet
  3. @Rie: Der skal nemlig ikke så meget til! Bare det at komme ud ½ time for sig selv, nyde stilheden og sine egne tanker - så lader jeg op :)
    Så må du igang med saften når I kommer hjem, for det smager nemlig Så fantastisk og sommerligt!!!
    Kh Tina

    SvarSlet
  4. @Svigermor: Mange tak, det varmer :) - Jeg glæder mig til at se jer på søndag, måske vi så skal smage på hyldeblomst-saften...?
    Kh Tina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...